۱۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۹:۴۴
کد خبر: 81558243
T T
۰ نفر

كاهش بارندگی در 18 استان كشور

۱۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۹:۴۴
کد خبر: 81558243
كاهش بارندگی در 18 استان كشور

تهران-ایرنا-وزارت نیرو اعلام كرد: بررسی آخرین وضع بارندگی‌ها در 31استان كشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تاكنون نشان می‌دهد كه حجم بارندگی در 18 استان كشور در مقایسه با زمان مشابه متوسط دراز مدت كاهش یافته است.

به‌ گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، از ابتدای سال آبی جاری تاكنون ارتفاع بارش‌ها در كل كشور 160 میلی‌متر به ثبت رسیده كه این میزان هشت درصد كمتر از بارندگی‌های دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته و 14 درصد كمتر از زمان مشابه متوسط درازمدت است.

براساس این گزارش، استان‌های گیلان، چهارمحال و بختیاری و مازندران به‌ترتیب با 895، 546 و 497 میلی‌متر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاكنون سه استان پربارش ایران محسوب می‌شوند.

از سوی دیگر، هرمزگان با 59 میلی‌متر بارندگی، در بدترین وضعیت بارش‌های سال آبی جاری در میان 31 استان كشور قرار دارد.

استان‌های سیستان و بلوچستان با 64 و سمنان با 73 میلی‌متر بارندگی، پس از هرمزگان كمترین بارش‌ها را در سال آبی جاری تجربه كرده‌اند.

همچنین استان‌های البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، كرمانشاه، كهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مركزی، هرمزگان و همدان 18 استان از مجموع 31 استان كشور هستند كه میزان بارش‌های سال آبی جاری در این استان‌ها درمقایسه با دوره زمانی مشابه متوسط درازمدت كاهش یافته است.

در این میان، هرمزگان 63 درصد بیشترین كاهش بارندگی‌ها را به خود اختصاص داده است.

حجم بارش‌های استان تهران نیز از ابتدای سال آبی جاری تاكنون 181 میلی‌متر ثبت شده است كه در مقایسه با دوره زمانی مشابه متوسط درازمدت 19 درصد كاهش نشان می‌دهد.

در دوره مورد بررسی؛ حجم بارش‌ها در استان گیلان 41 درصد افزایش یافته است كه بیشترین میزان رشد را در مقایسه با متوسط درازمدت در بین 31 استان كشور شامل می‌شود.

اقتصام (1)1070**1440
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد