۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۰۷
کد خبر: 81554643
T T
۰ نفر
افزون بریك میلیون و 419 هزار مسافر نوروزی وارد سیستان وبلوچستان شدند

زاهدان- ایرنا- مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: یك میلیون و 419 هزار و 989 نفر مسافر نوروزی از 25 اسفند تاكنون از طریق راههای زمینی و هوایی وارد این استان شدند.

كامبیز مشتاق گوهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمارهای جمع آوری شده در حوزه های ارتباطی سیستان و بلوچستان در این مدت یك میلیون و 415 هزار و 998 نفر مسافر با خودروهای سواری شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی وارد استان شدند.

وی آمار مسافران ورودی از طریق خطوط پروازی به استان را نیز سه هزار و 991 نفر ذكر كرد و افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاكنون 186 هزار و 31 نفر شب اقامت در هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس و كمپ های دائم و موقت سراسر استان ثبت شده است.

وی اظهار داشت: مناطق گردشگری و دیدنی شهرستان چابهار، شهر سوخته و چاه نیمه های سیستان و كوه تفتان خاش بیشترین گردشگر را به خود جلب كردند.



مدیر كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان كرد: 100 هزار و 46 نفر از ابتدای سال نو تاكنون از اماكن تاریخی، فرهنگی و موزه های استان دیدن كردند.



وی گفت: تاكنون سه هزار و 24 اثر طبیعی و تاریخی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده كه حدود هزار و 700 اثر آن در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است و اثر تاریخی شهرسوخته با بیش از پنج هزار سال قدمت نیز در سال 93 به ثبت جهانی سازمان یونسكو رسید.

مشتاق گوهری با بیان اینكه 60 منطقه هدف گردشگری در سیستان و بلوچستان وجود دارد ادامه داد: آثار كشف شده تاریخی و جاذبه های طبیعی زیبا و دیدنی استان در هشت موزه و چهار سایت موزه با عنوان های موزه منطقه ای جنوب شرق، صنایع دستی و پست و ارتباطات زاهدان، موزه های شهر سوخته و مردم شناسی سیستان، موزه های محلی (تاس و كپل)، مردم شناسی و خاك (تولید زنده سفال كلپورگان) سراوان، موزه قرآن و عترت ایرانشهر و موزه محلی چابهار و سایت موزه های محوطه بمپور و قلعه ناصری، كوه خواجه، شهر سوخته و دهانه غلامان به نمایش درآمده است.

به گزارش ایرنا، استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهك، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیكشهر، سرباز، كنارك و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مكانهای تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با كالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و كوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز چشم انتظار مسافران و گردشگران نوروزی است.

وجود مرزهای طولانی زمینی و دریایی و سدها و رودخانه های متعدد، باغات میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندیها و جاذبه های پهناورترین استان كشور است.

سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه محور زمینی خراسان- زاهدان - زابل، كرمان - زاهدان، كرمان - ایرانشهر و جاسك -كنارك - چابهار امكان پذیر است.

7316 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها