۶ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۵۹
کد خبر: 81551455
T T
۰ نفر
اسكان 250 هزار گردشگر در اقامتگاه هاي نوروزي كهگيلويه و بوير احمد

گچساران - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد گفت: 250 هزار مسافر در اقامتگاه هاي نوروزي اين استان اسكان يافتند.

محمود باقري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مسافران از 27 اسفند 93 تا پنجمين روز سال جديد در كهگيلويه و بويراحمد اقامت پيدا كرده اند.

وي اظهار كرد: حرم بي بي حكيمه (س) خواهر امام رضا (ع)، گردنه شلال دان و آبشار ياسوج داراي بيشترين آمار بازديد مسافران نوروزي كهگيلويه و بويراحمد در سال جاري بوده است.

باقري تصريح كرد: كمپينگ هاي موقت در بوستان ها، مدارس، هتلها و مهمانسراها از مهمترين مراكز اسكان گردشگران نوروزي در اين استان است.

وي گفت: شهرستانهاي گچساران و ياسوج به ترتيب با 40 و 30 هزار مسافر تاكنون ميزبان بيشترين تعداد گردشگر در كهگيلويه و بويراحمد بوده اند.

كهگيلويه و بويراحمد با جمعيتي حدود 700 هزار نفر در جنوب غربي كشور واقع شده و با استانهاي فارس، اصفهان، چهارمحال و بختياري و بوشهر همسايه است.

كهگيلويه و بويراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبيعي، دو هزار و 600 اثر تاريخي،750 اثر تاريخي ثبت شده در فهرست آثار ملي و مواهب طبيعي چشم نواز مكاني مناسب براي مسافران و ميهمانان نوروزي است.

8143/8066/6162
۰ نفر