۲۴ دی ۱۳۹۳، ۹:۲۲
کد خبر: 81463947
T T
۰ نفر
كشاورز: وجود پلیس قضایی منجر به تسریع و تسهیل امور می شود

تهران - ایرنا- رییس اتحادیه سراسری كانونهای وكلای دادگستری (اسكودا) گفت: زمانی كه پلیس قضایی در كشور فعالیت می كرد، عملكرد خوب آن و انجام بهینه امور كاملا محسوس بود و هم اكنون نیز باید بدانیم كه ایجاد دوباره پلیس قضایی باعث تسریع و تسهیل امور می شود.

«بهمن كشاورز» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، با اشاره به انحلال پلیس قضایی در سال 1369 گفت: در گذشته كه پلیس قضایی داشتیم بویژه در چندسال اول فعالیت، انجام بهینه امور كاملا محسوس بود و به رای العین می شد دید مسائلی كه قبلا شاید به سختی انجام می شد و گاه باعث اطاله دادرسی می گشت با سرعت و دقت بیشتر و كافی صورت می گرفت.

رییس اسكودا با بیان اهمیت وجود و حضور پلیس قضایی، اظهار داشت: وجود و حضور پلیس قضایی كه برای امور معینی آموزش دیده باشد، باعث تسریع و تسهیل امور قضایی خواهد شد؛ به عبارت دیگر امر ابلاغ، احضار، جلب، اجرای احكام، انجام برخی تحقیقات و مانند اینها بیشتر در امور كیفری و همچنین در امور مدنی بهتر صورت خواهد گرفت.

كشاورز تصریح كرد: بنابراین شاید ادغام همه نیروهای انتظامی در یك نیرو كار درست و مفیدی بود، اما انحلال پلیس قضایی را نمی توان به عنوان حركتی درست و قابل قبول ارزیابی كرد.

رییس اسكودا دو موضوع گزینش و آموزش افراد را در لایحه پلیس قضایی مهم دانست و گفت: بدیهی است دو موضوع گزینش كسانی كه می خواهند به این شغل گمارده شوند و آموزش آنها در این میان اهمیت ویژه ای دارد.

به گفته وی گزینش باید با دقت و سختگیری بسیار انجام شود، یعنی چه ازنظر بدنی، علمی، عصبی و روانی و خانوادگی باید فرد مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و سپس وارد حرفه شود.

وی ادامه داد:‌ آموزش این افراد با توجه به اموری كه بر عهده خواهند گرفت باید با جدیت و دقت فراوان همراه باشد و در ورود فرد به حرفه به هیچ وجه با چشم پوشی و اغماض عمل نشود.

كشاورز تاكید كرد: بر این افراد مانند سایر موارد رده های فرماندهی باید كنترل شدید و دائمی اعمال شود و بویژه بررسی و دقت كنند كه آنها جز انجام دستورات آن هم در محدوده قوانین به هیچ شكلی عمل نكنند.

اجتمام(4) ** 9317 ** 1418
۰ نفر