۵ دی ۱۳۹۳، ۲۲:۱۲
کد خبر: 81438997
T T
۰ نفر
بارزانی: ایران یاور همیشگی روزهای سخت عراق است

اربیل،بغداد- ایرنا- رییس اقلیم كردستان عراق عصر امروز (جمعه) در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی در اربیل، گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی و یاور همیشگی ملت عراق است.

به گزارش ایرنا، مسعود بارزانی با یادآوری حمایت ها و كمك جمهوری اسلامی ایران در بحران اخیر گفت: ایران در شرایط سخت روزهایی كه داعش اربیل و بغداد را تهدید می كرد، در كنار دولت و ملت عراق ایستاد و این اقدام شایسته قدردانی و تشكر است.

وی به وجود مشتركات فراوان اقلیم كردستان عراق با مردم ایران اشاره كرد و گفت: ما همواره خواستار كمك ها و حمایت های ایران از منطقه كردستان عراق هستیم و تاكنون روابط خوبی با هم داشته ایم.

وی تاكید كرد: اقلیم كردستان عراق در روابط دو جانبه با ایران و گسترش آن، تلاش خواهد كرد.

لاریجانی در این دیدار خطاب به مسعود بارزانی، شرایط كنونی منطقه را كه گروه های تروریستی آن را دامن زده اند، حساس و جدی خواند و گفت: تمام كشورهای منطقه در این زمینه مسوول هستند و باید احساس مسوولیت كنند.

وی اضافه كرد: اكنون روند تحولات امنیتی منطقه تاحدودی تغییر كرده و كشورها حساسیت موضوع را درك كرده اند؛ اگرچه هنوز برخی ها كمك به گروه های افراطی را ادامه می دهند.

لاریجانی، مواضع اقلیم كردستان عراق درخصوص مبارزه با تروریسم در منطقه را مثبت ارزیابی كرد و گفت: به طور قطع جمهوری اسلامی ایران در كنار شما خواهد ایستاد.

در این دیدار دو طرف درخصوص روابط تجاری و همكاری های اقتصادی نیز بحث و تبادل نظر كردند. لاریجانی در این زمینه، خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری شد.

خاورم*4*1770* 2023

سرخط اخبار جهان