۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸
کد خبر: 81428009
T T
۰ نفر
فرماندار دشت آزادگان:بازگشت زائران اربعين حسيني از مرز چذابه كند اما روان است

اهواز- ايرنا- فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: عمليات بازگشت زائران اربعين حسيني از طريق گذرگاه مرزي چذابه در 120كيلومتري شمال غرب اهواز كند اما روان است.

'عبدالرحيم ناطقي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كند بودن انتقال زايران به مرز چذابه به دليل ناكافي بودن اتوبوس در عراق و روان بودن آن به علت سطح بالاي خدمات رساني به ويژه در بخش تشريفات ورودي زايران به كشور مي باشد.

اين مقام مسوول گفت: براساس مذاكرات انجام شده با طرف عراقي قرار بود يكصد دستگاه اتوبوس براي كمك به عمليات انتقال زايران از نجف اشرف اعزام شود ولي در نهايت طرف عراقي موافقت رسمي خود را با اين اقدام اعلام نكرد.

وي با بيان اينكه عمليات انتقال زايران اربعين حسيني از چذابه به بستان كه نزديك ترين نقطه شهري به مرز است به صورت شبانه روزي و بدون وقفه انجام مي شود افزود:خدمات رساني به زايران با مشاركت همه عوامل اجرايي و مردمي تا پايان هفته جاري ادامه خواهد يافت.

ناطقي با تصريح بر اين نكته كه اعزام زايران ايراني از طريق مرز چذابه به شهرهاي مقدس عراق تا اطلاع بعدي متوقف شده است ابراز اميدواري كرد فعاليت مجدد بازارچه مرزي چذابه و پايانه مسافري آن از روز شنبه هفته آينده روال عادي خود را از سربگيرد.

وي بابيان اينكه حدود 200هزار زائر از طريق مرز چذابه وارد كشور شده است از مجموعه عوامل اجرايي و مردمي كه به صورت جهادي و بسيجي به زائران خدمت رساني مي كنند قدرداني كرد.

ناطقي افزود: با وجود اينكه از تعداد موكب هاي (محل هاي استراحت و پذيرايي) مردمي در مسيرهاي منتهي به گذرگاه كاسته شده است ولي از حجم خدمت رساني به زايران از جمله پذيرايي، اسكان موقت ، بهداشت و جابجايي كم نشده است.

بنا به اعلام مديريت حج و زيارت خوزستان حدود 550هزار زائراربعين حسيني از دو مرز چذابه و شلمچه به نجف اشرف و كربلاي معلا مشرف شدند.

چذابه ، شلمچه و مهران سه گذرگاه رسمي تردد زايران اربعين حسيني است.

646/551

سرخط اخبار استان‌ها