۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۲:۲۸
کد خبر: 81424808
T T
۰ نفر

مراسم شب اربعین حسینی درشهرآتن برگزار شد

۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۲:۲۸
کد خبر: 81424808
مراسم شب اربعین حسینی درشهرآتن برگزار شد

آتن- ایرنا- آیین سوگواری شب اربعین شهادت اباعبدالله الحسین (ع) شنبه شب با حضور عاشقان سالار شهیدان در سالن اجتماعات رایرنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین حجت الاسلام' محمد صادق امین دین' روحانی اعزامی از تهران طی سخنانی با اشاره به اهمیت محبت به اهل بیت و عصمت و طهارت( ع) گفت: پیامبر اكرم( ص) سفارشات زیادی درباره محبت و علاقه به اهل بیت(ع) كرده و احادیث فراوانی دراین باره وجود دارند.

وی در ادامه افزود: این محبت بایستی حقیقی و از عمق دل سرچشمه گیرد تا رضایت رسول اكرم(ص) را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام امین دین درادامه با اشاره به رشادت های امام حسین(ع) و یاران با وفایش نیز گفت: اما حسین (ع) و یاران با وفایش برای احیای دین خدا قیام كردند و در این راه جان خود را صادقانه فدا كردند و حیات با عزت اسلام و مسلمین به خاطر رشادت ها و از خود گذشتگی سالار شهیدان و یارانش است.

وی سعادت دنیوی و اخروی را پیروی از اهل بیت (ع) قلمداد كرد و گفت: چنانچه خواستار سعادت دنیوی و اخروی هستیم، بایستی محبتی صادقانه به ائمه اطهار (ع) داشته و از دستورات و آموزه های عالیه آنان كه همانا تعلیمات متعالی قرآن كریم هستند،پیروی كنیم.

مراسم مشابه ای نیز با حضور گسترده عاشقان اهل بیت و عصمت و طهارت(ع) در امام بارگاه جعفریه شیعیان پاكستان مقیم آتن برگزار شد و شیعیان و عاشقان امامت و ولایت به عزداری، سینه زنی و نوحه خوانی پرداخته و در سوگ شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفایش اشك ماتم ریختند.

اروپام**462 ** 1917

سرخط اخبار جهان