۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳
کد خبر: 81361536
T T
۰ نفر

عقاب طلايي وارد يزد شد

۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳
کد خبر: 81361536
عقاب طلايي وارد يزد شد

يزد - ايرنا - نخستين قطار لوكس اروپا معروف به عقاب طلايي با 96 گردشگر از 14 مليت صبح روز جمعه وارد يزد شد.

به گزارش ايرنا، اين گروه گردشگري كه تجار جواهر بودند با قطار لوكس 'عقاب طلايي دانوب' حركتشان را از مجارستان در مسير 'جواهرات پارسي' آغاز كرده كه با گذشتن از كشورهاي روماني، بلغارستان و تركيه وارد ايران و پس از توقف در زنجان امروز وارد يزد شدند.

اين گرشگران پس از استقبال در راه آهن از مكان هاي گردشگري يزد نظير مسجد جامع، ميدان اميرچقماق، موزه آب و دخمه زرتشتيان بازديد و ساعت 13 و 30 دقيقه يزد را به مقصد اصفهان ترك كردند.

به گفته 'ابراهيم پورفرج' مدير شركت گردشگري پاسارگاد و مجري اين تور در ايران، 'عقاب طلايي دانوب' كه در اروپا با عنوان 'هتلي روي چرخ ها' شناخته مي شود، نخستين قطار خصوصي اروپايي بود كه مجوز ورود به ايران را گرفته و تاكنون 10 برنامه ي زماني را به مقصد ايران به صورت رفت و برگشت، تنظيم و در جدول زماني اعلام كرده است.

اين مسوول اعلام كرد: هزينه سفر با اين قطار كه برخي از واگن هاي آن به سبك دهه 50 ميلادي طراحي شده و كوپه هاي ويژه آن داراي سرويس بهداشتي، حمام و مستخدم اختصاصي است، بين 13 تا 38 هزار دلار تعيين شده است.

به گفته رهبر گروه يكي از مديران گلدن ايگل (قطار عقاب طلايي)، تمام بليت هاي اين قطار تا پايان سال 2014 فروخته شده و برنامه ي حركت آن در مسير جواهرات پارسي تا دسامبر سال 2015 تنظيم و اعلام شده است.

وي گفته است: بليت اولين سفر اين قطار در 10 روز فروخته شد.

يزد، نخستين شهر خشت خام و دومين شهر تاريخي جهان داراي بافت تاريخي به مساحت عرصه 743 هكتار و مساحت حريم پنج هزار هكتار بوده كه در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

يزد گنجينه اي از هنر، فرهنگ و تمدني ايراني را در خود دارد كه از آن جمله مي توان به بناهاي مذهبي، بقعه، مساجد، حسينيه ها، زيارتگاههاي زرتشتيان، خانه هاي تاريخي، آب انبارها، باغ هاي تاريخي ، بادگيرها و بازارچه ها اشاره كرد.

از ديگر اماكن ديدني يزد مي توان به زندان اسكندر، بقعه شيخ احمد فهادان، مجموعه تاريخي هشت، مسجد چهل محراب، آتشكده زرتشتيان، گنبد مصلاي عتيق، بقعه دوازده امام، مسجد يعقوبي و بقعه سيد شمس الدين اشاره كرد .

در مجموع 77 محله از مجموعه محلات شهر يزد به دليل قرار گرفتن در محدوده بافت تاريخي و يا در حريم آن، در سال 1384 و با شماره 15000، با عنوان بافت تاريخي يزد ثبت ملي شده است.

616/ 1539

سرخط اخبار فرهنگ