۲۹ اسفند ۱۳۹۲، ۲۲:۵۶
کد خبر: 81095747
T T
۰ نفر
شماري از شهروندان تهراني آيين تحويل سال نو را در كنار مزار شهدا برگزار كردند

شهر ري - ايرنا - امت ولايت مدار و شهيدپرور تهران، ري و شميرانات شامگاه پنجشنبه با حضور پرشور و گرم خود در كنار مزار شهدا و اهل قبور، آيين تحويل سال نو را برگزار كردند.

به گزارش ايرنا، شمار زيادي از مسوولان و مديران دستگاههاي دولتي، خانواده شهدا و ايثارگران و زائران مزار شهدا در اين مكان مقدس حضور معنوي داشتند .

طبق برنامه ريزي هاي به عمل آمده از سوي سازمان بهشت زهرا و بنياد شهيد و امور ايثارگران انقلاب اسلامي، برنامه هايي متناسب با تحويل سال نو از قبيل زيارت اهل قبور، زيارت شهدا و دعاي مخصوص تحويل سال تدارك ديده شده بود.

تعداي از مردم شهيدپرور در گفت و گو با ايرنا حضور در بهشت زهرا و زيارت مزار شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را ذخيره اي براي آخرت و ياد و خاطر آنان را در تمامي لحظات زندگي برشمردند.

يك مادر شهيد به ايرنا گفت: شهدا براي تمامي ايام زنده هستند و كساني كه فكر مي كنند اين عزيزان به تاريخ پيوسته اند بسيار خوش خيال هستند چراكه به گفته امام راحل(ره ) شهيد زنده است و به كارهاي ما نظاره مي كند.

وي كه بر سر مزار' مهدي مشهدي حسين ' فرزند شهيدش حضور داشت، افزود: هر پنجشنبه با تمام وجود به سوي مزار عزيزانم پرواز مي كنم و حتي اگر صد سال هم بگذرد.

وي تاكيد كرد: نبايستي راه شهدا بي رهرو بماند . مسير مشخص است تبعيت از ولايت و عمل به وصاياي شهدا است.

برادر شهيد 'مصطفي گودرزي' گفت: شهدا به ما نياز ندارند بلكه اين ما هستيم كه به آنان نياز داريم و از آنان در اين لحظات معنوي مي خواهيم كه در همه احوال ما را ياري كنند و براي رهبري و مسوولان نظام اسلامي آرزوي توفيق و سلامتي داريم.

عليرضا مي گويد: دشمن امروز تفكر اسلام ناب و انديشه هاي امام و رهبري را نشانه رفته است و با اسلام ستيزي دنبال نابودي اين پايگاه است و اين بخاطر ترس از گسترش و تاثير فرهنگ ايثار و شهادت است.

گودرزي تاكيد كرد: دشمني ها و اهانت ها نشان دهنده شكست سياست هاي استكبار و بن بست رسيد تمدن مادي است.‏‏

يك رزمنده و برادر شهيد گفت: انسان براي رسيدن به يك هدف هميشه از يك وسيله استفاده مي كند و شهادت عاليترين مسير براي رسيدن به مقام والاي معنوي است.

بهمن توحيدي افزود: اگر جمهوري اسلامي عزتي دارد و مسلمانان و شيعيان در كل جهان داراي كرامت هستند، بخش عمده آن مديون خون شهدا است كه از جان خود گذشتند.

حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد حسن خميني توليت آستان مطهر امام خميني (ره) نيز در مراسم تحويل سال نو سخنراني خواهد كرد.

1724/1417/ ** 1552
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ