۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰
کد خبر: 80918843
T T
۰ نفر
توافق اجلاس ژنو 3 حقانیت ملت ایران را اثبات كرد

گرگان - ایرنا - امام جمعه موقت گرگان گفت: توافق اجلاس ژنو 3، مبنی بر پذیرفتن حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران، حقانیت ملت ایران را به جهانیان به اثبات رساند.

حجت الاسلام والمسلمین 'محمدقاسم لیوانی' امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این مسئله همان طور كه مسئولان و مقامات ارشد كشورمان بارها اظهار كرده اند نشان داد كه ما به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بوده و به فكر بمب اتم نیستیم.

وی تصریح كرد: بدون شك با نشست ها، دیدارها و گفت و گوهای دكتر ظریف و اعضای تیم مذاكره كننده كشورمان، كشورهای قدرتمند جهان در این خصوص به خوبی توجیه شده اند.

وی ادامه داد: امیدواریم با این توافق بخش اعظمی از اموال و دارایی های كشورمان كه در كشورهای دیگر توقیف شده، به مرور زمان آزاد شود و تحریم ها نیز برداشته شود و رفاه و آسایش نسبی در جامعه ایجاد گردد.

لیوانی گفت: باید به حجت الاسلام والمسلمین دكتر 'حسن روحانی' رئیس جمهور كشورمان و تیم مذاكره كننده ایران و به خصوص مقام معظم رهبری، تبریك و خسته نباشید بگوییم و امیدواریم كه این دولت تدبیر و امید بتواند مشكلات دیگر مملكت را بتدریج حل و فصل كند.

امام جمعه موقت گرگان در باره اثرات مثبت این توافق گفت: این توافق در واقع یك نوع آرامش روحی و روانی در ملت ایران ایجاد خواهد كرد و از سوی دیگر ثبات در اقتصاد و بازار را به همراه خواهد داشت.

وی اظهار كرد: از سوی دیگر با این توافق، ملت های جهان با تبلیغاتی كه طی چند سال اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران می شد، متوجه خواهند شد كه این مسئله تنها جنبه سیاسی داشته است.

602/7467