۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۶:۵۷
کد خبر: 80647833
T T
۰ نفر
جنبش عدم تعهد : شوراي امنيت رژيم اسراييل به دليل تجاوز هوايي به سوريه وادار به پاسخ گويي كند

نيويورك - اعضاي جنبش عدم تعهد از شوراي امنيت سازمان ملل خواستند به مسووليت خود در قبال تجاوز هوايي رژيم صهيونيستي عليه سوريه عمل كرده و با محكوم كردن قاطعانه تجاوز به خاك سوريه، رژيم صهيونيستي را وادار به پاسخگويي كند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان جنبش عدم تعهد درسازمان ملل با انتشار بیانیه ای كه توسط مركز هماهنگی نم درنیویورك صادر شد، با محكوم كردن تجاوز اخیر هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه آن را نقض آشكار اهداف و اصول منشور ملل متحد خواندند.

'محمد خزاعی نماینده دائم ایران در سازمان ملل مسوولیت ستاد هماهنگی جنبش عدم تعهد در نیویورك كه نشست های عمومی و تخصصی آن درباره موضوعات مختلف با حضور سفرا و نمایندگان كشورهای عضو برگزار می شود را برعهده دارد.'

اعضای نم در بیانیه ای خود به تجاوز به حریم هوایی سوریه و حمله به تاسیسات این كشور اشاره و از شورای امنیت خواستند تا اقدامات ضروری را برای جلوگیری از تكرار آن به عمل آورد.

در بیانیه مركز هماهنگی جنبش عدم تعهد تاكید شده است: به دنبال حملات رژیم اسرائیل ، تخریب های گسترده ای در برخی تاسیسات مربوط به نیروهای نظامی سوریه و در مناطق مسكونی نزدیك آن بوجود آمده و باعث كشته و مجروح شدن شمار زیادی از نظامیان و غیر نظامیان شده است .

بیانیه اعضای نم تاكید می كند: این جنبش اقدام اخیر رژیم اسرائیل را نقض آشكار قوانین بین المللی ، تجاوز به حاكمیت سوریه و نقض اصول و اهداف منشور ملل متحد می داند .

اعضای نم همچنین از شورای امنیت سازمان ملل درخواست كردند تا رژیم اسرائیل را به دلیل اقدام به تجاوز مقصر و محكوم دانسته تا از بدتر شدن شرایط در منطقه و احتمال شعله ور شدن جنگ گسترده منطقه ای كه صلح و امنیت بین المللی را تهدید كند، جلوگیری نماید.

در مقابل سكوت برخی دولت های غربی در مقابل تجاوز اخیر هواپیماههای رژیم صهیونیستی به خاك سوریه، وزارتخانه های خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه این اقدام تحریك آمیز این رژیم را محكوم و آن را خطری جدی برای صلح و ثبات در خاورمیانه می دانند.

اروپام 1908

سرخط اخبار جهان