۲۴ بهمن ۱۳۹۱، ۲۲:۱۳
کد خبر: 80541997
T T
۰ نفر
شش هزار ميليارد ريال اعتبار در بخش مكانيزاسيون كشاورزي كشور جذب شد

مشهد- رييس مركز توسعه مكانيزاسيون وزارت جهاد كشاورزي گفت:‌ در سالجاري شش هزار ميليارد ريال اعتبار در بخش مكانيزاسيون كشاورزي در سطح كشور جذب شد.

'روح الله محمد سنابادی' سه شنبه شب در حاشیه گشایش نمایشگاههای بین المللی كشاورزی در مشهد افزود:‌ این میزان جذب اعتبار در این بخش طی 20 سال گذشته در كشور بی سابقه بوده است.

به گزارش ایرنا، وی اظهارداشت:‌ علیرغم تحریمهای اقتصادی دشمنان، تولید تجهیزات و مكانیزاسیون كشاورزی كشور طی دو سال گذشته با بحران و ركودی مواجه نبود و بدون مشكل خاصی شاهد توسعه و رونق این بخش بودیم.

وی مهمترین دلیل این امر را ارتباط مستقیم بخش مكانیزاسیون و تولید ماشین آلات كشاورزی با امنیت این بخش و در نتیجه امنیت اقتصادی جامعه دانست.

رییس مركز توسعه مكانیزاسیون وزارت جهاد كشاورزی گفت:‌ با برنامه ریزی و سرمایه گذاری های صورت گرفته و افزایش اعتبارهای تخصیصی مكانیزاسیون، تولید برنج در كشور از یك درصد در بخش نشاكاری به 15 درصد افزایش یافت.

سنابادی افزود : ‌این اقدام موجب افزایش میزان تولید برنج كشور از 70 به 210 هزار تن شد.

او اظهارداشت:‌ استان خراسان رضوی از استانهای مستعد كشور در بخش كشاورزی است و 75 درصد از تولید كنندگان ادوات كشاورزی كشور در این استان فعال هستند.

هشتمین نمایشگاه بین المللی ادوات و ماشین آلات كشاورزی، نهاده ها ، كشت های گلخانه ای و مكانیزاسیون و نخستین نمایشگاه تخصصی سیستم های نوین آبیاری با حضور 246 شركت داخلی و خارجی 24 الی 27 بهمن ماه جاری در نمایشگاه بین المللی مشهد دایر شد.

شركت كنندگان در این نمایشگاهها تولیدات خود را در زمینه های ماشین آلات و ادوات كشاورزی و باغبانی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، نهاده های كشاورزی، سیستمهای آبیاری، كشتهای گلخانه ای، سازه ها و تاسیسات گلخانه ای، مكانیزاسیون كشاورزی و شركتهای بازرگانی در معرض دید عموم قرار دادند.

خدمات فنی مهندسی و مشاوره تخصصی كشاورزی، حمل و نقل و خدمات گمرگی، مراكز علمی و دانشكده كشاورزی ، سازمان جهاد كشاورزی ، نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی، سایت های اطلاع رسانی و نشریات تخصصی از دیگر بخشهای نمایشگاههای مذكور است .ك/2

7490/659
۰ نفر