۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹
کد خبر: 83323617
T T
۰ نفر
رشد 6،7 درصدی فوتی سوانح جاده ای استان تهران

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: افزایش 6.7 درصدی تعداد افراد فوت شده در حوادث جاده ای این استان طی سال 97 نسبت به سال 96 زیاد و غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در نشست شورای حمل و نقل و ترافیك استان تهران افزود: در این استان طی سال گذشته یك هزار و 319 نفر در حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند كه باید شاخص های مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.
وی یادآورشد: اكنون پس از بیماری های غیرواگیر، حوادث جاده ای بیشترین علت مرگ و میر افراد محسوب می شود و ایران در این زمینه آمار بالایی دارد.
محسنی بندپی اظهارداشت: میانگین سنی افراد فوت شده در این حوادث به 33 سال می رسد در حالی كه وقوع چنین حوادثی قابل پیش بینی و كنترل است و می توان با اقدامات مناسب این آمار را كاهش داد.
استاندار تهران گفت: در كنار مرگ 15 تا 17 هزار نفر طی سال بر اثر حوادث جاده ای در كشور صدها هزار نفر نیز به دلیل همین سوانح دچار معلولیت می شوند و هزینه مضاعفی را به خانواده خود و دولت تحمیل می كنند.
وی خاطرنشان كرد: باید جلسه های بیشتری برای بررسی این مساله برگزار كرد تا به راهكارهای مناسب و عملیاتی برای كاهش تعداد فوتی ها و مصدومان حوادث جاده ای دست یافت.
محسنی بندپی ادامه داد: امسال نمی توان چندان روی تامین اعتبارات مورد نیاز برای بهبود راه های ارتباطی، رفع نقاط حادثه خیز و نصب دوربین های مداربسته كار كرد اما می توان آموزش را در سطح وسیع مدنظر قرار داد.
استاندار تهران تاكید كرد: باید روی آموزش، تقویت ایمنی موتورسواران، سلامت و تردد خودروهای سنگین بیشتر كار كرد.
تهرام/3001/ 1008
۰ نفر