۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸
کد خبر: 83323614
T T
۰ نفر

16 ساخت وساز غیرمجاز درگناوه تخریب شد

۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸
کد خبر: 83323614
16 ساخت وساز غیرمجاز درگناوه تخریب شد

گناوه- ایرنا- 16 فقره ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم دره گپ گناوه روز چهارشنبه با حضور مسئولان و نهادهای امنیتی و انتظامی این شهرستان تخریب شد.

دادستان عمومی و انقلاب گناوه در حاشیه تخریب ساخت وسازها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تخریب ساخت وساز غیرمجاز به میزان 23 هزار مترمربع در حریم دره گپ گناوه پس از اخطار و صدور رای مراجع قضایی براساس قانون توزیع عادلانه آب اجرایی شده است.
حجت الاسلام حسن فیروز اردكانی افزود: پرونده بیش از 20 فقره ساخت و ساز غیرمجاز هم در دست بررسی است كه در آینده تخریب خواهند شد.
وی اظهارداشت: ساخت و ساز در حریم جاده‌ها، رودخانه و دریا ممنوع است و با سودجویانی كه تجاوز كنند، بجد برخورد می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب گناوه گفت: تعرض به ثروت های ملی توسط افراد حقوقی و حقیقی تعرض به حقوق بیت المال است و پذیرفته نیست و اگر كوتاهی و قصوری از سوی نهادهای مرتبط در برابر متجاوزان صورت گیرد خیانت در امانت و عموم مردم است.
وی از آحاد مردم این شهرستان خواست حافظ بیت المال باشند و اگر افراد سودجو تعرضی به اموال عمومی كنند به دادستانی و ادارات مرتبط گزارش تا سریع با آنان قبل از اینكه ساخت وسازی كنند برخورد شود.
اردكانی به اداره‌های غیرمرتبطی كه مجوز ساخت و ساز ارایه می دهند هشدار داد و گفت: هر اداره ای مجوزهای غیرقانونی كه مرتبط با آنان نیست صادر كند پیگیری و درصورت اثبات تحت تعقیب و پیگیرد قضایی قرار خواهند گرفت.
رئیس اداره منابع آب گناوه گفت: دخل و تصرف و ساخت وساز در حریم رودخانه به استناد ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب تخلف است.
كرامت جوكار افزود: در این ارتباط با حكم مراجع قضایی 16 فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل دیواركشی، خانه سازی، خاكریزی، شالوده و تسطیح در دو نقطه در نزدیك دره گپ با حضور دادستان و نیروی انتظامی و اداره اطلاعات تخریب شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
۰ نفر