۱ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۳۳
کد خبر: 83323398
T T
۰ نفر
امام جمعه مراغه: مهریه های سنگین زمینه ساز افزایش زندانیان نشود

مراغه - ایرنا - عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با انتقاد از تعیین مهریه های سنگین در برخی خانواده ها گفت: به اجرا گذاشتن این مهریه ها نباید موجب به زندان افتادن افراد و افزایش آمار زندانیان شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد تقی پورمحمدی سه شنبه شب در مراسم هیجدهمین جشن گلریزان انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: متاسفانه برخی چشم هم چشمی ها در ازدواج و مهریه های سنگین، موجب ایجاد مشكلات بسیار اقتصادی و اجتماعی شده است.
وی ادامه داد: نباید زندان ها را با زندانی كردن افرادی كه توان پرداخت مهریه های سنگین را نداشته اند، پر كرد و بیت المال را صرف نگهداری از آنان كرد لیكن بازگشت این محكومان به خانواده های خود مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه كرد: متاسفانه برخی خانواده ها تفكر درستی از ازدواج و مهریه ندارند لیكن مهریه های سنگین و عجیب امروزی در شان و زیبنده جامعه اسلامی نبوده و نیست.
پورمحمدی با اشاره به نقش خیران در آزادی زندانیان و محكومان مالی افزود: مردم این شهرستان، مردم خیر و علاقه مند به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و همواره در راستای كمك به خانواده های زندانیان نیازمند و آزادی زندانیان كمك های بسیاری می كنند.
وی افزود: آزادی زندانیان در حقیقت كمك به خانواده های آنان، احیای زندگی و نجات فرزندان آنان در جامعه بوده و مورد تاكید ائمه معصومین و دارای اجر اخروی است.
رئیس دادگستری مراغه با ابراز تاسف از مهریه های سنگین در جامعه گفت: هم اكنون مجموع بدهی های محكومان مهریه زندان در زندان مراغه حدود 217 میلیارد تومان است كه جای بسی تاثر دارد.
حبیب قنبرزاده با اشاره به كمك خیران در جهت آزادی زندانیان افزود: جشن گلریزان سال گذشته زمینه ساز آزادی 32 زندانی و محكوم از زندان این شهرستان شده است.
وی ادامه داد: همچنین در جشن گلریزان سال گذشته 600 میلیون تومان برای آزادی زندانیان هزینه شد كه از این میزان 100 میلیون تومان را شاكیان از حق خود گذشت كردند، 43 میلیون آن را خود خانواده های زندانیان تقبل كرده و 357 میلیون تومان نیز از طرف ستاد دیه آذربایجان شرقی كمك شده بود.
وی اضافه كرد: در سال 97، با كمك خیران این شهرستان و با 529 میلیون تومان زمینه آزادی 69 نفر از محكومان زندان مراغه فراهم شده كه این كمك و مساعدت كم نظیر بوده است.
قنبرزاده گفت: امسال نیز 53 نفر از زندانیان این شهرستان با 850 میلیون تومان بدهی چشم انتظار مساعدت و كمك خیران این شهرستان برای بازگشت به آغوش خانواده های خود هستند.
به گزارش ایرنا، در هیجدهمین جشن گلریزان انجمن حمایت از زندانیان مراغه، 260 میلیون تومان كمك مالی توسط خیران برای آزادی زندانیان مراغه تعهد شد.
به گزارش ایرنا، بیش از 450 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و تعدادی از خانواده های زندانیان سایر شهرهای ایران كه در زندان مراغه هستند از كمك ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مندند.
شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 كیلومتری تبریز، مركز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487

سرخط اخبار استان‌ها