۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲:۴۳
کد خبر: 83323205
T T
۰ نفر
ادعاي مجدد آمريكا نسبت به استفاده از سلاح شيميايي در سوريه

تهران – ايرنا – وزارت خارجه آمريكا بامداد چهارشنبه مدعي شد كه قرائن حاكي از آن است كه احتمالا دولت سوريه طي روزهاي گذشته از سلاح شيميايي استفاده كرده است.

به گزارش خبرگزاري رويترز، در بيانيه وزارت خارجه آمريكا آمده است: قرائني مشاهده شده كه حاكي از استفاده دولت سوريه از سلاح شيميايي از جمله در حمله ادعايي 19 مي با گاز كلر است.
گروه هاي تروريستي و رسانه هاي نزديك به آن ها 19 مي مدعي شدند كه در شهرك كباني در حومه لاذقيه ارتش سوريه از سلاح شيمايي استفاده كرده كه به صورت قاطع از سوي دولت سوريه و ارتش اين كشور اين ادعا رد شد.
وزارت خارجه آمريكا در ادامه تهديد كرد كه اگر دولت سوريه از سلاح شيميايي استفاده كند، واشنگتن و همپيمانانش به سرعت و به شكل مناسب پاسخ خواهند داد.
وزارت خارجه سوريه نيز پيش تر اخبار منتشر شده از سوي رسانه هاي نزديك به تروريست ها را فاقد صحت خوانده بود و قويا رد كرده بود.
يك مقام در وزارت خارجه سوريه گفت: دمشق به صورت كامل با سازمان منع گسترش سلاح هاي شيميايي همكاري كرده و سوريه عاري از سلاح شيميايي است.
اخبار جعلي بكارگيري سلاح شيميايي از سوي دمشق، همواره بهانه‌اي براي مداخله آمريكا و حملات نظامي اين كشور به خاك سوريه و بمباران زيرساخت‌هاي نظامي و اقتصادي اين كشور بوده است.
سوريه در هفت سال گذشته شاهد جنگ داخلي و حضور گروه هاي تروريستي حمايت شده از سوي كشورهاي غربي- عربي است كه تاكنون صدها هزار كشته و ميليون ها نفر آواره در داخل و خارج اين كشور به جا گذاشته است.
شبك**9365**1392
۰ نفر

سرخط اخبار جهان