۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۵۷
کد خبر: 83321657
T T
۰ نفر

عقل را جايگزين احساس كنيم* اكبر ظريفي

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۵۷
کد خبر: 83321657
عقل را جايگزين احساس كنيم* اكبر ظريفي

اهواز- ايرنا- پايگاه خبري هانا نيوز روز دوشنبه مطلبي با عنوان عقل را جايگزين احساس كنيم به قلم اكبر ظريفي منتشر كرد.

آمريكا اكنون مشغول طراحي عمليات رواني -در داخل و خارج آمريكا- براي آماده كردن فضا،جهت حمله به ايران است،پس لازم است ما كنش فعالانه اي با توجه به اين مهم پيش بگيريم و بيهوده در خيال مهيانبودن دائمي آمريكا براي ورود به عمليات عليه خود ،به سر نبريم.
اگر در جريان باشيم، كنگره آمريكا و بخشي از سنا،اكنون مخالفت خودشان را با عمليات نظامي عليه ايران نشان مي دهند،و مدعاي آنها، كارا بودن برجام در گذشته بوده است و به همين واسطه،به دنبال كشاندن ايران به پاي ميز مذاكره هستند تا به هر قيمتي شده، براي چيزي فراتر از محتواي برجام،با ايران به چانه زني بپردازند و براي اين كار ،ورود به صحنه جنگ را لازم نمي بينند و زير بار هزينه اين كار نمي روند.
اما ترامپ و تيم او،شرايط را به گونه اي ديگر رقم مي زنند. آنها هم زمان دست كم دو كار را با هم به پيش مي برند،نخست اينكه: درصحنه بين المللي مرتب نمايش و سخن از عدم جنگ دارند و جامعه بين الملل را قانع مي كنند كه بدون نگراني به برنامه كنترلي آمريكا اعتماد بكنندو واقعا هم براي كوتاه مدت،يعني دست كم تا آغاز دور دوم رياست جمهوري ترامپ،گزينه جنگ را در روي ميز ندارند و به اين ترتيب،بخشي از جامعه بين الملل را كه اينك همراهي با سياست هاي ترامپ ندارند،كم كم براي موضع گيري روبروي ايران قانع مي كنند و ايران هم اگر هوشمندانه رفتار نكند،به اين طرح آمريكا،ناخواسته كمك خواهد كرد.
و ديگر اينكه:تحريم هاي ظالمانه و سنگين عليه ايران را به پيش خواهد برد و اين مهم احتمالا ايران را در داخل با مشكلاتي مواجه خواهد كرد و پس از ظهور اين مشكلات، وضع رواني جامعه ايران مهياي تقابل هاي فراوان داخلي و خارجي خواهدشد.
واين هردو ،به راهبرد آمريكا براي ضربه زدن به ايران كمك خواهد كرد. باري،حال چه بايد كرد؟ يعني ايران چه بايد بكند؟ جنگ؟گفتگو؟ويا كاري ديگر ؟روشن است كه بايد كاري ديگر بكند.
اكنون شرايط جنگ-در كوتاه مدت كه منتفي است. گفتگو هم با وضعي كه ساختار بين الملل دارد،براي ايران عذاب آور است و از موضع ضعف به آن خواهند نگريست،هم در داخل و هم در خارج،چون گفت و گو شد ولي ديگران آن را به هم زدند، و بعضي -اروپايي ها-هم توانايي كافي براي نجات روند پيشين را ندارند.پس با پيمان شكن و ناتوان از پيشگيري ازپيمان شكني ،بر گفتگوي تازه نتوان نشست…!
راه سوم: تقويت بنيه داخلي براي سر و سامان دادن به اوضاع در بخش هاي گوناگون است تا همگرايي داخلي مستحكم شود و پس از آن تقويت پيمان هاي دوجانبه با همسايگان و كشورهاي مخالف يك جانبه روي آمريكا خواهد بود.
مدرس دانشكده خبر ايرنا اهواز
6064

سرخط اخبار استان‌ها