۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۴۵
کد خبر: 83320391
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یكشنبه تا صبح دوشنبه

تهران- ایرنا- دیدار روحانی با جمعی از دانشجویان و جوانان و تاكید بر نقش حضور نسل جوان در عرصه های مختلف برای گذر از تنگناها، اعلام تصویب طرح نوآفرین در هیات دولت از سوی آذری جهرمی، رای مثبت اعضای كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عدم تعویق زمان برگزاری كنكور 98، تاكید رهبر جریان حكمت ملی عراق بر نقش بغداد برای میانجیگری در تنش اخیر میان ایران و آمریكا، تصریح ترامپ بر عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی و صف كشی نامزدهای ریاست جمهوری آمریكا علیه سیاست های ترامپ درخصوص ایران مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری با تاكید براینكه كمتر كشوری توانسته در مجمع عمومی سازمان ملل 2 قطعنامه اجماعی به نفع آراء ملت ایران به دست آورد كه یكی از این قطعنامه‌ها، قطعنامه تعامل و همفكری جهانی و گفت وگوی تمدن‌هاست، گفت: گفت وگوی تمدن‌ها ره‌آورد فكری و نظری ملت بزرگ ایران است.
* تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی از تصویب طرح نوآفرین در هیات دولت خبر داد و نوشت: این طرح برای رفع موانع و زیرساخت‌های حقوقی سر راه استارتاپ در سازمان فناوری تدوین شد.
* تهران- ایرنا- اعضای كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم تعویق زمان برگزاری كنكور سراسری 98 رای مثبت دادند.
* شهرری- ایرنا- تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم(ع) گفت: گزینش درست مسئولان بر اساس شایسته سالاری تا حد زیادی جلوی فساد اداری را می گیرد.
* تهران- ایرنا- مهلت فروش سهام تمام اشخاص حقیقی و حقوقی غیر وابسته در بانك های قوامین، حمكت ایرانیان، انصار، مهراقتصاد و موسسه اعتباری كوثر به مدت 15 روز كاری تمدید شد.
* تهران- ایرنا- سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی در اینستاگرام قهرمانی تیم ملی كاراته ایران در لیگ جهانی استانبول را به ملت ایران، جامعه ورزشی، مربیان و به ویژه به زنان و مردان قهرمان عضو این تیم تبریك گفت.
* اهواز- ایرنا- معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت كشور از اختصاص 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با مصوبه هیات وزیران برای جبران خسارت ناشی از سیل فروردین ماه امسال برای مناطق سیل زده كشور خبر داد.
* تهران- ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی نماینده ویژه رئیس جمهوری در پیامی عید صابئین و میلاد حضرت یحیی (ع) را به صابئین مندایی ایران تبریك و شادباش گفت.
* قم- ایرنا- تفاهم‌نامه همكاری مشترك بین حوزه‌های علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور در امر پیشگیری از اعتیاد در یك بازه زمانی 5 ساله، در جلسه ای در مركز مدیریت حوزه های علمیه در قم به امضا رسید.
* قم- ایرنا- دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مبحث جمع‌آوری، نگهداری، درمان و ایجاد اشتغال و توانمندسازی معتادان متجاهر اولویت كوتاه‌مدتی بوده كه توسط این ستاد با تاسیس اردوگاه‌های تخصصی دنبال می‌شود.
* ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به استان، گفت: در این سفر 27 طرح با چهار هزار و 465 میلیارد تومان هزینه توسط دكتر حسن روحانی در شهرستان های مختلف استان افتتاح می شود.
* تهران- ایرنا- عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اتمام بررسی طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده در این كمیسیون گفت: طرح مذكور برای اعمال اصلاحات به اداره قوانین و سپس برای تصویب به صحن مجلس می رود.
* تهران- ایرنا- عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: چون در لایحه مالیات بر ارزش افزوده، 9 درصد مالیات از سفرهای هوایی اخذ می شود، 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده را از این سفرها حذف كردیم.
* پكن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین گفت: چالش های پیش روی بشریت از مرزهای ملی فراتر رفته و شرایطی را پدید آورده است كه دیگر نمی توان به سادگی و با اتكا به قدرت ملی بدان ها پاسخ گفت از این رو گفت و گو و تلاش جمعی تنها راه چاره ای است كه برابر ما وجود دارد.

اخبار خارجی
**********
* بغداد- ایرنا- سید عمار حكیم رهبر جریان حكمت ملی عراق در دیدار كاردار آمریكا در بغداد گفت: این كشور با توجه به روابط خوبی كه با ایران و آمریكا دارد می تواند در تنش اخیر میان دو طرف، نقش میانجیگری ایفا كند.
* نیویورك- ایرنا- رئیس جمهوری آمریكا بار دیگر توافق هسته ای را توافقی بد دانست و با بیان اینكه ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد گفت: من كسی نیستم كه بخواهد به سوی جنگ با ایران برود.
* تهران- ایرنا- تنی چند از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریكا گفت وگوهای رسانه ای روز یكشنبه خود را به انتقاد از سیاست های دولت ترامپ علیه ایران اختصاص دادند.
* تهران- ایرنا- شركت گوگل پس از اقدام دولت آمریكا علیه شركت فناوری هوآوی چین، برخی همكاری های خود با این شركت را متوقف كرد.
* تهران- ایرنا- تیراندازی 7 فرد مسلح در كافه ای در برزیل 11 كشته و یك زخمی برجا گذاشت.
* لندن- ایرنا- هزاران تن از مسافران فرودگاه منچستر به دلیل آنچه مشكل سوخت‌رسانی خوانده شد، سرگردان شدند.
* بغداد- ایرنا- در نخستین واكنش رسمی گروههای عراقی به انفجار در منطقه سبز بغداد، یكی از گروه های مقاومت این كشور، حادثه مذكور را ناموجه و مغایر با منافع ملی عراق دانست.
* بیروت- ایرنا- عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان تاكید كرد: مقاومت با پشتیبانی و حمایت مردم این كشور معامله قرن را شكست می دهد.
* تهران- ایرنا- جنبش انصارالله یمن حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی آرامكو را بخشی از عملیات نظامی احتمالی برای حمله به 300 هدف حیاتی و نظامی در امارات و عربستان عنوان كرد.
* بغداد- ایرنا- سفارت آمریكا در بغداد مدعی شد كه این كشور به این نكته پایبند خواهد بود كه از خاك عراق برای حمله به كشورهای همسایه استفاده نكند.
* تهران- ایرنا- نیروهای یمنی با نفوذ به منطقه مرزی عسیر در جنوب عربستان چند پایگاه نظامی را در این منطقه تصرف كردند.
* تهران- ایرنا- روزنامه نیویورك تایمز به نقل از كارمندان «دویچه بانك» آلمان خبر داد كه این كارمندان تراكنش هایی را از سوی ترامپ و دامادش یافته اند كه مظنون به پولشویی است.
* تهران- ایرنا- شبكه خبری سی ان ان به نقل از یك مقام ارشد دولت ترامپ اعلام كرد كه كاخ سفید قصد دارد عصر یكشنبه (به وقت واشنگتن) از بخش اول معامله قرن رونمایی كند كه شامل برگزاری «كارگاه» جذب سرمایه گذاری برای كرانه باختری، غزه و منطقه است.
* بغداد- ایرنا- منابع امنیتی در عراق تاكید كردند كه انفجار یك گلوله كاتیوشا در منطقه امنیتی سبز در قلب بغداد، خسارتی در بر نداشته است.
* تهران- ایرنا- رسانه ها از وقوع انفجار در بغداد پایتخت عراق خبر دادند.
* تهران- ایرنا- رئیس كمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریكا گفت كه افزایش تنش با ایران نتیجه سیاست هایی است كه دولت ترامپ علیه تهران در پیش گرفته است.
* بغداد- ایرنا- حمله تروریستی به اتوبوس حامل رزمندگان الحشد الشعبی هفت كشته و 26 زخمی بجا گذاشت.
* تهران- ایرنا- سوریه ادعای برخی رسانه‌ها و محافل وابسته به گروه های تروریستی مبنی بر استفاده ارتش این كشور از سلاح شیمیایی در استان لاذقیه را تكذیب كرد.
* تهران- ایرنا- سناتور آمریكایی و نامزد پیشین ریاست جمهوری این كشور گفت كه جنگ با ایران هیچ منافعی برای واشنگتن ندارد و ترامپ و بولتون خواستار چنین جنگی نیستند.
* بغداد- ایرنا- رئیس پارلمان عراق خطاب به كاردار آمریكا تاكید كرد كه مسائل منطقه باید از طریق مسالمت آمیز و بدور از درگیری حل شود.
* تهران- ایرنا- نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: یكی از چالش‌های مهم نظام سلامت ایران، علاوه بر محدودیت در بودجه نظام سلامت، موضوع تحریم‌ها است كه چالش مخصوص ایران محسوب می‌شود.
* مسكو- ایرنا- وزیر انرژی روسیه از امكان افزایش تولید نفت كشورهای عضو اوپك پلاس (اعضای اوپك و تولیدكنندگان غیراوپكی) خبر داد.
* تهران- ایرنا- رئیس پیشین سیا و فرماندهی مركزی ارتش آمریكا ضمن اعتراف به اقتدار ایران گفت كه با وجود افرادی چون بولتون در كاخ سفید، ترامپ خواهان جنگ یا تغییر حكومت تهران نیست.
* تهران- ایرنا- محافظه كاران در انتخابات استرالیا توانستند بار دیگر در انتخابات پیروز شده و قدرت را در دست بگیرند، اسكات موریسون، نخست‌وزیر این كشور كه رهبر ائتلاف محافظه كاران بود، در كارزار انتخاباتی خود اعلام كرده بود كه سیاست های مهاجرتی استرالیا را سختگیرانه تر خواهد كرد.
* تهران- ایرنا- پادشاه عربستان سعودی از سران كشورهای حوزه خلیج‌فارس و دیگر كشورهای عربی خواسته كه در هفته آینده در دو نشست اضطراری كه در مكه برگزار می شود، شركت كنند. موضوع این دو نشست بررسی حوادث اخیر در تاسیسات نفتی عربستان سعودی و بندر الفجیره امارات است.
شبد**1953**1379
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست