۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۰
کد خبر: 83319210
T T
۰ نفر
سرمربي واليبال دانشجويان:براي تكرار قهرماني به ايتاليا مي رويم

تهران - ايرنا - سرمربي تيم واليبال دانشجويان اعزامي به سي امين يونيورسياد جهاني گفت: نام حريفان نشان دهند سختي گروه در ايتاليا است اما با آمادگي بالا و براي دفاع از عنوان قهرماني راهي مسابقات مي شويم.

«علي پور عروجي» روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شناخت تيم هاي دانشجويي با توجه به تغييرات جدي در اين تيم ها كار سختي است اما با توجه به نام كشورها، شناخت سطح فني و سبك آنان سخت نيست.
وي ادامه داد: برزيل، لهستان، كانادا و فرانسه هم گروه هاي ايران در يونيورسياد جهاني هستند و اين كشورها نامشان همه در صدر واليبال جهان ديده مي شود و از سوي ديگر با هماهنگي فدراسيون بين المللي واليبال و ورزش هاي دانشگاهي، امسال مسابقات جهاني رده سني اميد برگزار نمي شود و تيم هاي شركت كننده در يونيورسياد با همه توان و ظرفيت به ايتاليا مي آيند.
سرمربي تيم ملي واليبال بنگلادش گفت: فدراسيون جهاني ورزش دانشگاهي سن دانشجويان شركت كننده را امسال نسبت به دوره قبل سه سال كاهش داده و تنها دانشجوياني قادر به شركت در اين رقابت ها هستند كه سن شان زير 24 سال باشد و اين مساله كمك زيادي به شركت تيم هاي اميد هر كشور در اين رقابت ها كرده است.
پور عروجي ادامه داد: با هماهنگي فدراسيون ملي ورزش هاي دانشگاهي و فدراسيون واليبال، اردوهاي انتخابي و آماده سازي خوبي برگزار شده و دومين اردوي آمادگي در علوم تحقيقات دانشگاه آزاد برگزار شد تا واليباليست هاي دانشجو ضمن استفاده از سالن مناسب از امكانات خوابگاهي هم برخوردار باشند.
وي يادآور شد: برنامه هاي خوبي براي آماده سازي تيم داريم و در كنار نفرات حاضر كه برخي از آنان دانشجويان ملي پوش رده هاي مختلف سني نيز هستند، منتظر ريزش هاي احتمالي تيم هاي رده بزرگسالان و جوانان براي تقويت اين تيم هستيم.
سرمربي تيم واليبال دانشجويان در خصوص دومين مرحله اردوي آماده سازي، گفت: واليباليست هاي دعوت شده در 2 گروه تمرينات خود را پيگيري كردند تا كادر فني فرصت بيشتري براي ارزيابي بازيكنان پست هاي مختلف داشته باشد و نهايت 12 واليباليست راهي ايتاليا خواهند شد.
پور عروجي گفت: 2 اردوي آماده سازي ديگر از 5 تا 13 خرداد و دومين اردو در تير ماه و منتهي به اعزام، برگزار مي شود. در آخرين روز اردو، تركيب نهايي براي اعزام معرفي مي شوند.
وي اضافه كرد: با توجه به نياز اين تيم براي برگزاري ديدارهاي تداركاتي، مذاكراتي با كادر فني تيم هاي واليبال جوانان و نوجوانان انجام شده است تا بتوانيم حداقل دو مسابقه تداركاتي داشته باشيم.
اين مربي در خصوص بازيكنان پست هاي مختلف نيز گفت: خوشبختانه در پنج پست واليبال شامل دريافت كننده، سرعتي زن، ليبرو، دريافت كننده و پاسور، نفرات خوبي در اختيار داريم و البته همانطور كه گفتم همچنان منتظر ريزش نفرات ديگر از تيم هاي ملي هستيم تا با قدرت زياد به مصاف حريفان رفته و از عنوان خود دفاع كنيم.
سي امين دوره يونيورسياد دانشجويان جهان از 12 تا 23 تير به ميزباني شهر ناپل ايتاليا برگزار مي شود.كاروان ورزشي دانشجويان ايران امسال با 50 ورزشكار در 4 رشته راهي ايتاليا مي شود.
كاروان ورزشي دانشجويان ايران با هشت رشته در بيست و نهمين دوره اين رقابت ها شركت كرده بود و با كسب 23 مدال عنوان دهمي اين رقابت ها را به نام خود ثبت كرد.
در اين رقابت ها كه در سال 2017 و به ميزباني چين تايپه برگزار شده بود تيم واليبال كشورمان مدال طلا و عنوان قهرماني اين رقابت ها را بدست آورد.
ورزشي**1828**1067**

سرخط اخبار ورزش