۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۱۳
کد خبر: 83317649
T T
۰ نفر
به عنوان مدعي العموم حافظ منافع شاكيان پرونده پديده هستيم

مشهد- ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب مركز خراسان رضوي گفت: درخصوص اجراي قانون نسبت به متهمان پرونده شركت پديده اطمينان خاطر مي دهيم و به عنوان مدعي العموم حافظ منافع تمام شكات اين پرونده هستيم.

به گزارش روز جمعه روابط عمومي و ارتباطات دادگستري خراسان رضوي، غلامعلي صادقي افزود: با قاطعيت قانون را در مورد متهمين پرونده شركت پديده اجرا مي كنيم و حافظ منافع شكات و سهامداران خواهيم بود لذا نياز به مراجعه حضوري شكات به دادسراي مشهد نيست و درصورت ضرورت در اين زمينه اطلاع رساني انجام خواهد شد.
وي در حاشيه ديدار مسئولان قضايي در مشهد با تشريح روند رسيدگي به اتهامات متهمين پرونده شركت پديده، اظهار داشت: پس از فرصت سوزي هاي مكرر متهمين درخصوص اصلاح انحرافات و تخلفات قانوني شركت و عدم انجام تعهداتشان نسبت به سهامداران از ابتداي تشكيل پرونده قضايي، دادستاني مشهد به عنوان مدعي العموم به طور جدي پيگير احقاق حقوق سهامداران بود و در حال حاضر نيز نماينده دادستان به عنوان حافظ منافع تمام شكات، حتي شاكياني كه در جلسات دادگاه شركت ندارند، در تمام جلسات دادگاه حضور دارد و از حق همه سهامداران دفاع مي كند.
دادستان عمومي وانقلاب مشهد با اشاره به برخي مطالب منتشر شده در فضاي مجازي گفت: تمام مطالب و اخبار منتشر شده مربوط به شركت پديده در فضاي مجازي به دقت رصد مي شود و هشدارهايي نيز به افراد تفرقه افكن كه به دنبال اخلال در روند رسيدگي ها هستند داده شده و تعدادي از اين افراد كه حتي هيچگونه سمتي هم در پرونده ندارند شناسايي شده اند و اقدامات لازم قانوني در مورد اين افراد نيز به موقع انجام خواهد شد.
صادقي با اشاره به برخي اظهارات غير مسئولانه در مورد اين پرونده افزود: چنانچه افرادي در ميان سهامداران هستند كه ادعا مي كنند شكايتي نسبت به مسئولان شركت ندارند با مراجعه به دادسراي عمومي و انقلاب مشهد نسبت به ثبت انصراف خود ازشكايتشان اقدام نمايند.
رسيدگي به پرونده شركت پديده در صحن دادگاه با حضور 22 متهم در قالب پرونده 100 جلدي به رياست قاضي سيد هادي منصوري از روز يكشنبه 22 ارديبهشت ماه در مشهد آغاز شده و 28 ارديبهشت ماه نيز ششمين جلسه آن برگزار خواهد شد و پيگيريهاي قانوني در خصوص تخلفات احتمالي برخي مسئولان در قبال اين شركت نيز مفتوح است.
تاكنون عدم رعايت الزامات قانوني، عدم توجه به تذكرات قانوني صادر شده توسط سازمانهاي مسئول، عدم دريافت مجوز‌هاي لازم قانوني، عدم رعايت حقوق سهامداران، تبليغات گسترده و اغواگرانه منجر به بروز مشكلات متعدد براي شهروندان و سهامداران، عدم تمكين در برابر تعهدات داده شده، ارائه دلايل غير واقعي و واهي براي توجيه اقدامات خلاف قانون، تغيير گسترده كاربري اراضي و عدم رعايت حقوق بيت المال، از جمله مواردي بوده است كه توسط نمايندگان ستاد تدبير استانداري خراسان رضوي، سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي، سازمان امور اراضي كشور و سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي به عنوان بخشي از تخلفات متهمان پرونده شركت پديده شانديز در صحن علني دادگاه مطرح شده است.
فعاليت شركت پديده شانديز كه 130 هزار سهامدار دارد چهار سال پيش در پي مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغيير غيرمجاز كاربري زمينهاي كشاورزي، پرداخت نكردن حقوق دستگاههاي ذيربط، دريافت نكردن گواهي پايان كار و ديگر تخلفات مديران اين شركت با دستور مراجع قضايي متوقف شد.
مراجع قضايي در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شركت را با حكم دادستاني خراسان رضوي بستند و بعد از مدتي فعاليتهاي كل پروژه متوقف شد.
حل مشكل سهامداران و فعال كردن مجدد اين پروژه ظرف چهار سال اخير از دغدغه هاي جدي مسئولان بوده است به طوري كه سه سال پيش با تشكيل 'ستاد تدبير' در خراسان رضوي اقداماتي براي راه اندازي دوباره و سر و سامان دادن به وضعيت شركت پديده شانديز صورت گرفت.
پيرو اين اقدامات مديرعامل جديد گروه شركتهاي پديده شانديز مهر ماه پارسال اعلام كرد 45 شركت پيمانكاري و مشاور جزء و كل براي ساخت و تكميل پروژه هاي شركت با اين مجموعه قرارداد منعقد كرده اند.
هم اكنون گروه شركتهاي پديده در قالب 6 شركت اصلي و 2 موسسه وابسته در حال فعاليت است و 2 سايت اصلي اداري و پروژه گردشگري در شهر شانديز خراسان رضوي و جزيره كيش استان هرمزگان دارد و به طور ميانگين دو هزار نفر در بخشهاي مختلف اين پروژه در شهر شانديز مشغول كار هستند.
7505 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها