۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۵۶
کد خبر: 83316955
T T
۰ نفر

238 واحد صنعتي استان تهران امسال وارد چرخه توليد مي شود

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۵۶
کد خبر: 83316955
238 واحد صنعتي استان تهران امسال وارد چرخه توليد مي شود

تهران- ايرنا- رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران گفت: امسال 238 واحد توليدي تعطيل بر اساس سند توسعه استان، نوسازي و وارد چرخه توليد مي شوند.

به گزارش ايرنا، نعمت الله تركي عصر پنجشنبه در پنجاه و يكمين ستاد اقتصاد مقاومتي استان تهران كه به ميزباني شهرستان پاكدشت و با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت و استاندار تهران برگزار شد، اظهار داشت: تهيه سند آمايش و توسعه استان تهران بر اساس پهنه بندي و ظرفيت هاي هر يك از 16 شهرستان استان از مهمترين برنامه هايي است كه سال گذشته در سطح استان تهران اجرايي شد.
وي افزود: شهرستان هاي استان تهران به پنج منطقه تقسيم شده كه شهرستان هاي ورامين، قرچك، پيشوا و پاكدشت با در نظر گرفتن ظرفيت ها و استقرار جمعيتي جز منطقه چهار استان تهران محسوب مي شوند.
تركي اظهار داشت: در حوزه فعاليت هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگ و حوزه صنعت، سهم هر يك از شهرستاي استان تهرن در حوزه توليد و اشتغال مشخص و فعاليت هاي هر يك از بخش هاي صنعتي و كشاورزي نيز تعيين شده است.
وي افزود: پيشران هاي تعيين شده براي شهرستان پاكدشت شامل اجراي واحدهاي توليد بتن جديد، ايجاد پايانه صادراتي و بسته بندي گل و گياه پس از فاز نخست توسعه صادرات گل در اسلامشهر، اتصال پاكدشت به متروي تهران و نيز احداث شهرك گلخانه اي گل هاي زينتي است كه در برنامه توسعه اين شهرستان در نظر گرفته شده است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران گفت: به منظور استفاده كامل از ظرفيت هاي صنعتي استان، تمامي واحدهاي توليدي در طول سال گذشته مورد بازبيني قرار گرفته و اطلاعات اين واحدها از طريق سامانه قابل رصد و پيگيري است.
وي اظهار داشت: در سال 98 پيش بيني مي شود كه 238 واحد توليدي مورد بازسازي قرار گرفته و با تأمين سرمايه در گردش، فعاليت آن ها از سر گرفته شود.
وي ميزان گردش مالي استان تهران را سالانه 64 هزار ميليارد تومان اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت به همراه انوشيروان محسني بند پي امروز پنجشنبه براي افتتاح چند طرح صنعتي به شهرستان ورامين و پاكدشت سفر كرد.
تهرام/7254/6003

سرخط اخبار اقتصاد