۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83315367
T T
۰ نفر

هفت هكتار از حريم منطقه 5 آزادسازي شد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83315367
هفت هكتار از حريم منطقه 5 آزادسازي شد

تهران- ايرنا- هفت هكتار از اراضي باغات پيرامون روستاي سولقان در حريم منطقه 5 با مشاركت اداره حريم شهرداري منطقه ، جهاد كشاورزي، نيروي انتظامي و نيروهاي امداد پليس امنيت عمومي ناجا آزاد سازي شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي شهرداري منطقه 5، تعدادي از باغداران متخلف كه بدون اخذ مجوز قانوني از جهاد كشاورزي و كميته فني حريم اقدام به تفكيك، ديوار كشي و احداث اتاقك در باغات حوالي روستاي سولقان كرده بودند توسط اداره حريم شهرداري منطقه و همكاري جهاد كشاورزي شناسايي شدند و با اخذ دستور قضايي، سازه هاي آنها تخريب شد.
شهين شفيعي معاون شهرسازي و معماري منطقه در تشريح و تفكيك مسئوليت سازمان ها در حريم منطقه گفت: مطابق قانون توزيع عادلانه آب، اگر بنايي در بستر رودخانه ساخته شود متولي امر، اداره آب منطقه اي است و هرگونه ساخت و ساز در باغات بايد با مجوز كميسيون تبصره يك اداره امور اراضي جهاد كشاورزي انجام شود.
وي افزود: متولي اصلي باغداري جهاد كشاورزي است كه مسئوليت ساخت و ساز و تغيير كاربري در باغات با اداره جهاد كشاورزي را برعهده دارد.
شفيعي اظهارداشت: اداره منابع طبيعي، مسكن و شهرسازي و امور آب منطقه نيز در جايگاه نظارتي در كنار اين ارگان ها در امر جلوگيري از ساخت وساز فعاليت مي كند.
وي با بيان اينكه هر ساخت و سازي در حريم راه ها با رعايت نكردن فاصله قانوني از وسط جاده، به اداره راه و شهرسازي شهرستان تهران بر مي گردد خاطرنشان كرد: پيگيري هاي قانوني بايد از اين ارگان دنبال شود و هر نوع تصرف در اراضي و منابع طبيعي نيز بر عهده اداره منابع طبيعي شهرستان تهران است.
وي در تبيين وظايف اداره حريم منطقه نيز اظهارداشت: اداره حريم منطقه با استناد به تبصره ذيل ماده دوم قانون نظارت بر گسترش شهر تهران، متولي كنترل و نظارت بر ساخت و سازهاي غير مجاز در محدوده حريم و خارج از روستاهاي داراي طرح هادي (حوزه داخلي استحفاظي دهياري و بخشداري) است.

تهرام/9353//1348