۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۲۷
کد خبر: 83314805
T T
۰ نفر
سفیر آمریكا در ریاض: هیچ كس به دنبال جنگ در خلیج فارس نیست

تهران - ایرنا - «جان ابی زید» سفیر آمریكا در ریاض عصر سه شنبه گفت: ایران و آمریكا و عربستان هیچ یك به دنبال جنگ در منطقه خلیج فارس نیستند.

به گزارش شبكه تلویزیونی الجزیره قطر، ابی زید در گفت و گو با خبرنگاران در ریاض گفت: منفعت ایران، آمریكا و عربستان ایجاب نمی كند كه نزاعی در منطقه خلیج فارس روی دهد.
وی كه فرمانده مركزی نیروهای واشنگتن در جنگ عراق بود، هفته گذشته (13 اردیبهشت) به صورت رسمی و پس از 27 ماه تعطیلی سفارت ایالات متحده در ریاض، فعالیت خود را آغاز كرد.
وی درباره انفجار روز یكشنبه نفتكش ها در بندر الفجیره تصریح كرد: ما نیازمند یك تحقیقات كافی هستیم تا بدانیم چه اتفاقی افتاده و چرا این اتفاق روی داده است و سپس واكنش منطق در حدی كمتر از جنگ انجام دهیم.
بندر الفجیره در ساحل دریای عمان مهمترین بندر صادرات نفت امارات است كه روزانه تا یك میلیون و 800 هزار بشكه از آن صادر می شود.
رسانه ها روز یكشنبه گذشته از وقوع انفجار در چهار كشتی تجاری از جمله دو نفتكش متعلق به عربستان در نزدیكی امیرنشین الفجیره واقع در شمال غرب امارات متحده عربی خبر دادند.
پس از تكذیب این خبر از سوی مقام های محلی بندر الفجیره، وزارت امور خارجه امارات دیروز دوشنبه اعلام كرد، این چهار كشتی در نزدیكی آب های منطقه ای این كشور در دریای عمان هدف آن چه «اقدامات خربكارانه» خوانده شده بود، قرار گرفته اند.
شبس**9363**1917
۰ نفر