۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 83314400
T T
۰ نفر

شرايط براي ترددهاي دريايي درخليج فارس مساعد شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 83314400
شرايط براي ترددهاي دريايي درخليج فارس مساعد شد

بوشهر- ايرنا- كارشناس اداره كل هواشناسي استان بوشهر گفت: با آرام شدن سرعت وزش بادهاي شمالي شرايط براي ترددهاي دريايي در خليج فارس مساعد شد.

پيام مساعد روز سه شنبه درگفت و گو با ايرنا افزود: همچنين بررسي نقشه هاي هواشناسي نشان دهنده تداوم شرايط ناپايداري جوي كوتاه مدت و ايجاد توده هاي آب و هوايي همرفتي (محلي)تا اواخر هفته در برخي از ساعت هاي شبانه روز است.
وي بيان كرد: بر اين اساس در اين مدت در برخي نقاط استان بوشهر بويژه نيمه شرقي و مناطق مرتفع اين استان بطور غالب در ساعت هايي از بعد از ظهر تا اوايل شب رشد ابر همراه با وزش تندبادهاي لحظه اي، گرد و خاك، رگبارهاي پراكنده باران و رعد و برق پيش بيني مي شود.
مساعدي ادامه داد: در 24 ساعت آينده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتي ابري و گاهي غبار محلي و در ساعت هايي از بعد از ظهر تا شب در برخي نقاط از ارتفاعات استان رشد ابر و احتمال وقوع ناپايداري هاي موقت جوي پيش بيني شده است.
وي گفت: در اين مدت جهت وزش باد بطور غالب شمال غربي تا جنوب غربي با سرعت 10 تا 32 و در ساعاتي از بعد از ظهر تا شب در نواحي شرقي استان بطور موقت تا 54 كيلومتر در ساعت پيش بيني مي شود.
مساعدي افزود: در 24 ساعت آينده ارتفاع موج دريا 30 تا 90 سانتي متر و در ساعاتي از بعد از ظهر تا شب گاهي تا 120 سانتي متر خواهد بود.
وي گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دريا ساعت 05:55، جزر اول 11:03 ، مد دوم 16:54 و جزر دوم 23:45 خواهد بود.
6043/7212

سرخط اخبار استان‌ها