۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83314310
T T
۰ نفر

حضرتي:

هدف دشمن كاهش اميد مردم است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83314310
هدف دشمن كاهش اميد مردم است

تهران-ايرنا- نماينده مردم تهران در مجلس گفت: هدف دشمن خردكردن شخصيت مردم ايران زير چرخ مسائل و مشكلات موجود و از بين بردن اعتماد و تقليل اميد و باور آنها بر ياس و نااميدي است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، «الياس حضرتي» در نطق ميان دستور جلسه علني امروز-سه شنبه-مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: بي شك سخت ترين برنامه تحريم جهاني و با غلظت ترين برنامه محاصره اقتصادي بعد از انقلاب اسلامي و در يك صد سال گذشته ايران بر سر مردم ايران آمده است.
وي افزود: دشمنان در تلاش هستند كه فشار اصلي را بر گرده آحاد ملت به ويژه مردم ضعيف، مستضعف و آسيب پذير وارد كنند تا به رابطه، اعتقاد و باور آنها به نظام لطمه بزنند.
وي هدف دشمن در وهله اول را حمله نظامي ندانست و يادآور شد: هدف خردكردن شخصيت مردم زير چرخ مسائل و مشكلات موجود و از بين بردن اعتماد و تقليل اميد و باور آنها بر ياس و نااميدي است؛ جنگ شروع شده و جنگ رواني عليه ملت ايران از زمين و هوا با استفاده از تمام تكنيك‌ها و تكنولوژي‌ها و ابزار و غيره آغاز شده و مردم از همه اطراف و اكناف و از زمين و هوا بمباران رواني مي‌شوند.
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين كه دشمن درصدد است تا مردم را نااميد كند، اظهار داشت: دشمن مي خواهد به اختلافات دامن بزند، طبل و شيپور اختلافات و تضادها و شكاف‌ها را همچنان بنوازد، فشار اقتصادي چه بر اثر تحريم و چه بر اثر ضعف مديريت دامنگير مردم كند؛ مردمي كه از ابتداي انقلاب شب و روز پاي اين انقلاب ايستاده‌اند؛ مردم از ابتداي انقلاب هر چه داشتند و نداشتند تقديم كردند و پاي اين معامله بزرگ ايستادند و امروز مورد تهاجم تيرهاي زهر‌آگين دشمن در اين جنگ رواني قرار گرفتند.
حضرتي همچنين گفت: در جنگ رواني وضعيت به گونه‌اي است كه مسئولان درك نمي‌كنند يا دير درك كرده و زماني درك مي‌كنند كه كار از كار گذشته و مردم زير چرخ‌ها له مي‌شوند.
وي ادامه داد: دشمن از تمام توان خود استفاده مي‌كند و با اخبار غلط و با بزرگ‌نمايي در چهره حزب‌اللهي، اصلاح طلب، اصولگرا و مدافع نظام و افراطي و تندرو غيره سمپاشي مي‌كنند؛ در داخل هم ما توجهي به اين جنگ بزرگ نداريم.
اين نماينده مجلس ادامه داد: در اين جنگ رواني صدا و سيما در خط مقدم بايد قرار داشته باشد، رسانه‌هاي مكتوب، پايگاه‌هاي خبري، خبرگزاري‌ها، جامعه‌شناسان بايد مورد مشورت قرار گيرند؛ تلاش و توان مديريتي صدا و سيما هيچ تناسبي با نيازهاي اين جنگ بزرگ رواني ندارد؛ روزنامه‌ها هم به خاطر گراني كاغذ تعطيل مي‌شوند، خبرگزاري‌ها هم با محدوديت‌هاي مختلف مواجه هستند،‌ ما هم به جاي اين كه با سعه صدر با نشريات و اهالي فرهنگ و اهالي خبر برخورد كنيم روزنامه يا مجله‌اي را به خاطر يك اشتباه در اولين قدم، تعطيل مي‌كنيم.
حضرتي خطاب به نمايندگان مجلس اظهار داشت: ما در كجا قرار داريم؛ نمايندگان ملت در كجاي اين داستان قرار دارند، بودن يا نبودن ما چه اثري دارد، از خودمان پرسيده‌ايم اگر يك ماه مجلس را تعطيل كنند چه ضايعه‌ و خسارتي به اين ملت وارد مي‌شود، آيا وجود ما اثر مثبتي در اين داستان دارد، جايگاه و نقش ما كجاست،اين مردم دارند له مي‌شوند و ما شاهد هستيم و شايد درك‌شان هم نمي‌كنيم.
وي افزود: هيچ دركي از ملت زير چرخ‌هاي گراني و تورم و بيكاري و هرج و مرج حاكم بر بازار و اقتصاد نداريم و هر يك از ما طبلي برداشته ايم و بر اختلافات و تعميق اختلافات مي كوبيم و سرگرم مسائل پوچ اندر پوچ هستيم بدون آنكه اثر بيروني داشته باشيم.
عضو فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي گفت: عزيزان ما در سپاه با چشم تيزبين خود بايد تحركات دشمن را رصد كنند، در حوزه سياست خارجي نيز وزير امور خارجه بايد مقتدرانه با اختيارات كاملي كه از رهبري و نظام گرفته به تمام صاحب‌نظران و كساني كه مي‌توانند در حوزه سياست عمومي و در ميدان سياست عمومي تاثيرگذار باشند،فراخوان دهد.
وي ادامه داد: همچنين نظام جمهوري اسلامي بايد به همه وطن‌پرستان كه در دنيا مؤثر هستند فراخوان دهد.
سيام**3050** 1336

سرخط اخبار سیاست