۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۲
کد خبر: 83312874
T T
۰ نفر
تابستان امسال محدوديت كشت در خوزستان وجود ندارد

اهواز - ايرنا - استاندار خوزستان گفت: سيلاب اخير به برخي زمين هاي خوزستان خسارت وارد كرد و براي كاهش برخي از اين ضررها امسال محدوديتي براي كشت تابستانه وجود ندارد.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي روز دوشنبه در نشست شوراي اشتغال خوزستان در محل استانداري بيان كرد: برخي از زمين هاي كشاورزي در خوزستان همچنان زير آب هستند و تمام دستگاه هاي مربوطه براي آماده سازي اين زمين ها بايد بسيج شوند.
وي گفت: براي كشت تابستانه امسال علاوه بر خسارت كشت، الگوي كشت نيز برداشته شده تا كشاورزان آنچه را كه به صلاح مي دانند كشت كنند.
شريعتي افزود: سيلاب امسال خسارت زيادي به زمين هاي كشاورزي خوزستان وارد كرد اما به دليل آموزش كشاورزان، اجراي طرح احياي زمين ها و بارش مناسب باران شاهد افزايش بهره وري زمين هاي كشاورزي بوديم.
استاندار خوزستان درخصوص تلاش برخي افراد براي خروج گندم از اين استان ادامه داد: بايد تمام دستگاه ها از جمله نيروي انتظامي و پليس راه مانع اين امر شوند تا زمينه اشتغال در استان باقي بماند.
وي افزود: برخي هنوز به دنبال اشتغال از طريق استخدام در دستگاه هاي دولتي هستند اما بايد در زمينه كارآفريني و مهارت آموزي فرهنگ سازي شود.
شريعتي بيان كرد: در شرايط فعلي هجمه بسياري از سوي بيگانگان به كشور وارد مي شود از اين رو رونق توليد و اشتغال مي تواند كشور را در برابر اين هجمه ها حفظ كند.
وي با اشاره به نامگذاري امسال به رونق توليد گفت: بيش از 10 سال است كه سال ها با محوريت اقتصادي نامگذاري مي شوند در طول چهار دهه گذشته اقدامات بسياري انجام شده اما متناسب با نيازهاي جامعه نبوده است.
شريعتي افزود: بايد به جوانان اهميت داد و زمينه اشتغال آنها را فراهم كنيم تا بتوانند قابليت ها و اندوخته هاي خود را عرضه كنند.
وي با اشاره به اهميت شركت هاي دانش بنيان در بحث اشتغال يادآور شد: زمينه براي اشتغال در حوزه هاي نرم افزاري و دانش بنيان وجود دارد ك جوانان در اين رشته ها مهارت هاي بسياري دارند اما ما از آنها عقب تر هستيم.
استاندار خوزستان گفت: اين جوانان سرمايه هاي كشور هستند و نبايد طرح هاي اشتغالزايي آنها در پيچ و خم اداري معطل بماند.
به گفته وي در سال 97 قرارداد 470 طرح صنعتي در خوزستان بسته شد كه نسبت به سال پيش از آن 80 درصد رشد داشت و بايد تلاش كنيم تا اين آمار امسال نيز حفظ شود.
9887/ 6037