۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83312583
T T
۰ نفر

فوتسال زنان؛ سردرگمی در روزهای پساقهرمانی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83312583
فوتسال زنان؛ سردرگمی در روزهای پساقهرمانی

تهران - ایرنا - بی برنامگی و كسب نتایج ضعیف تیم ملی فوتسال زنان ایران در تورنمنت چهارجانبه روسیه با سه باخت پرگل تكمیل شد. در حالی كه انتظار می رفت موفقیت های دو دوره قهرمانی فوتسالیست ها در قاره كهن تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتسال زنان در نخستین تورنمنت بین المللی در سال جدید با شكست روبرو شد. فوتسالیست ها در دیدار با سه تیم مطرح پرتغال، روسیه و اسپانیا نتوانستند نتیجه قابل قبولی كسب كنند و با واگذار كردن بازی ها به تیم های حریف، با ناكامی از عرصه این رقابت ها كنار رفتند.
تیم هایی كه شكل دفاع آنان بهتر و تاكتیك های آنان مدرن تر بود. این دیدارها نبود آمادگی جسمانی و بسیاری از ضعف های دیگر فوتسالیست ها را برای كادر فنی آشكار كرد تا از این پس با برنامه ریزی بلند مدت بتوانند در جهت سرمایه گذاری بر روی رده های پایه و پرورش فوتسالیست های برتر این نقاط ضعف را پوشش دهند.
این شكست ها در حال رخ داد كه تیم ملی فوتسال زنان پس از گذراندن 2 دوره قهرمانی در آسیا، در مسیر سردرگمی و بی برنامگی بسر می برد و هنوز فدراسیون راهكار مناسب و بلندمدتی را برای بازگردن فوتسالیست ها به روزهای به یادماندنی در قاهره كهن پیدا نكرده است.
فوتسال زنان از سال 97 تاكنون با مشكلاتی چون نبود سرمربی روبرو است، موضوعی كه به تنهایی مهم ترین عامل در شكست ملی پوشان در این تورنمنت محسوب می شود.
مساله دیگری كه می توانست در تغییر نتایج تورنمنت چهارجانبه روسیه موثر باشد، حضور سه ملی پوش فرزانه توسلی، نسترن مقیمی و آرزو صدقیانی زاده است. بازیكنانی كه هر كدام به دلیل جوانگرایی از فهرست اعضای تیم ملی كنار گذاشته شدند.
اما مربی تیم ملی فوتسال زنان بر این باور است كه حضور این سه بازیكن هم به دلیل نبود آمادگی جسمانی نمی توانست در نتیجه بازی ها تاثیرگذار باشد. وی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: شاید حضور این سه بازیكن برای دراختیار گذاشتن تجربه های آنان با فوتسالیست ها می توانست كمكی به تیم بكند اما همه این ملی پوشان از آمادگی جسمانی كافی برخوردار نبودند بنابراین باز هم این نتایج تكرار می شد.
«زیور بابایی» بیان كرد: به عنوان مربی برای اولین بار در این تورنمنت حضور یافتم و توانستم تفاوت فوتسال اروپا با ایران را به وضوح ببینم. از لحاظ فیزیكی و تاكتیكی فاصله میان فوتسالیست های آسیایی با اروپایی بسیار زیاد است. امیدورام روزی برسد كه این فاصله ها كم شود و فوتسالیست های ایرانی بتوانند در سطح تیم های اروپایی بازی كنند.
وی ادامه داد: اگر خواهان مطرح شدن در سطح جهانی هستیم باید برای پیشرفت فوتسال زنان برنامه ریزی اساسی و بلندمدتی شود. در تورنمنت روسیه سه تیم مطرح اروپا حضور داشتند. ملی پوشان نتوانستند آنگونه كه باید بازی كنند و در بازی اول به خوبی ظاهر نشدند اما در دیدارهای دوم و سوم عملكرد بهتری داشتند.
مربی تیم ملی فوتسال زنان یادآور شد: ضعف ایران در آمادگی جسمانی سبب شد تا دروازه فوتسالیست ها در دقایق پایانی باز شود. امیداوریم فدراسیون با ما همكاری بیشتری برای برطرف كردن این ضعف ها داشته باشد تا بتوانیم با برنامه ریزی، برگزاری اردوهای مختلف و بازی های تداركاتی با تیم های اروپایی این اختلاف سطح بازی ها را كم كنیم.
وی افزود: ملی پوشان برای تورنمنت چهارجانبه روسیه از آمادگی لازم برخوردار نبودند زیرا به دلیل تعطیلی در ایام عید نتوانستند تمریناتی داشته باشند كه این امر یك نكته منفی برای فوتسالیست ها به شمار می رود. اما بعد از تعطیلات اردوی سه روزه ای را برگزار كردیم كه مدت این اردوها كم بود و ملی پوشان نتوانستند خود را به سطح بالایی برسانند و با آمادگی بیشتری عازم این مسابقات شوند.
بابایی عنوان كرد: اكنون در نظر داریم تا بازی های تداركاتی با تیم اوكراین و تیم های اروپایی دیگر برای اعضای تیم ملی فوتسال در نظر بگیریم و شاهد افزایش سطح بازی ملی پوشان باشیم. منتظر پذیرش درخواست این بازی ها از طرف فدراسیون هستیم و به دلیل مشكلات مالی هنوز اجرای این برنامه ها قطعی نیست.
مربی تیم ملی فوتسال گفت: نخستین برنامه ای كه پس از بازی های تداركاتی روسیه در نظر گرفتیم برگزاری اردوی استعدادیابی است. با دعوت از رده های سنی پایه به این اردو بهترین ها را انتخاب می كنیم تا بتوانیم با پرورش نخبگان این عرصه، در مسیر رشد فوتسال زنان گام مهمی برداشته باشیم.
ورزشی**9128**2024

سرخط اخبار ورزش