۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۳۹
کد خبر: 83312325
T T
۰ نفر

ايثار از جنس مهرباني و آسماني با ساخت كلاس درس

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۳۹
کد خبر: 83312325
ايثار از جنس مهرباني و آسماني با ساخت كلاس درس

كرج - ايرنا - ارديبهشت ماه هر سال شاهد برگزاري جشنواره هاي خيرين مدرسه ساز از جنس مهرباني و آسماني هستيم كه در آن سنگ بناي كلاس هاي درس به ويژه در مناطق كم برخوردار و پرجمعيت نهاده مي شود.

به گزارش ايرنا، برگزاري جشنواره هاي خيرين در استان ها نويد بخش موج همدلي و هم گام شدن براي ايجاد زير ساخت هاي آموزشي براي دانش آموزان كه آينده سازان ايران اسلامي هستند، مي باشد.
جشنواره خيرين مدرسه‌ساز كه براي ساخت مدارس ايمن با گلريزاني از مهرباني، عطوفت و همدلي اقشار مختلف جامعه براي بازساختن خانه دوم فرزندان اين مرز و بوم همراه مي باشد بارقه اي از اميد را دل فعالان عرصه تعليم و تربيت در ايران اسلامي رقم مي زند.
خيرين مدرسه ساز با دل دريايي كه دارند به افق آينده ايران مي انديشند كه با دستان همين دانش آموزان ساخته مي شود به اين دليل به كمك نهاد مهم تعليم و تربيت در كشور آمده اند به گونه اي كه براي دولت در اين بخش مهم نقش يك بازوي توانمند را دارند.
مردم قدرشناس ايران نيز اين گام ارزشمند خيرين نيك انديش مدرسه ساز را ارج مي نهند زيرا نگاه مهربان و معنوي اين عزيزان موجب شده است تا فرزندان ايران عزيز با آرامش درس بخوانند و با تلاش در سنگر علم و دانش قدر دان همت والاي اين بزرگ مردان خير در جامعه باشند و اين مهم در دلنوشته هاي دانش آموزان به خيرين مدرسه ساز كاملا مشهود است.
دلنوشته هاي دانش آموزان به خيرين مدرسه ساز كه ريشه در احساس عميق دروني آنان به اين نيك انديشان جامعه دارد ، موجب مي شود كه اشك شوق و افتخار در چشمان هر خواننده يا شنونده اي حلقه بزند و اين مهم بهترين پاداش و لذت براي اين عزيزان پس از پاداش خداوند است.
** نمره خيرين در مدرسه سازي بيست است
معاون وزير و رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت: مدرسه بستري مناسب براي تربيت انسان عالم است كه آموزش و پرورش با كمك خيرين مدرسه ساز در اين مسير گام بلندي برداشته است تا فرزندان تربيت شده با بالاترين گنجينه علم در مسير ارتقاي كشور حركت كنند.
مهراله رخشاني مهر بيان داشت: خيرين نيك انديش با گرد هم آمدن در مجمع خيرين مدرسه ساز به الگويي ملي و فرا ملي در عرصه خدمت تعليم و تربيت و ساير بخش هاي حمايتي در كشور تبديل شدند به گونه اي كه ركوردار در حوزه حركت معنوي خيري تبديل شده اند.
وي با اشاره به اينكه خيرين مدرسه ساز در امر مقدس مدرسه سازي نمره بيست را به خود اختصاص داده اند، خاطرنشان كرد: ساخت فضاهاي آموزشي با كيفيت و با استاندارد با سبك ايراني – اسلامي در كشور قابل تحسين است.
وي بيان داشت: در حاثه سيل اخير در كشور حدود 440 ميليارد تومان خسارت به فضاهاي آموزشي كشور وارد شد كه خيرين در همايش ملي كه در هفته گذشته در تهران برگزار شد براي كمك به ساخت مدرسه در استان هاي سيل زده خوش درخشيد.
وي يادآورشد: البرز در بخش فضاي آموزشي با مشكل روبرو است كه افزايش كمك خيرين مدرسه ساز و مشاركت هاي مردم نقش تاثيرگذاري در ساخت كلاس هاي درس مورد نياز در اين استان دارد.
** فعالييت 650 هزار خيرمدرسه ساز در كشور
رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز كشور نيز گفت: 650 هزار خير مدرسه ساز در داخل و يك هزار نفر در خارج از كشور با اين مجمع همكاري دارند.
محمدرضا حافظي اظهار داشت: ‌زماني كه مدارس كشور چهارنوبته بود و دانش آموزان بستر مناسبي براي كسب علم و دانش نداشتند، هسته‌ مركزي جامعه خيرين مدرسه ساز پايه گذاري شد.
وي با اشاره به اينكه دين‌ اسلام‌ به علم ‌و ‌دانش توجه ويژه ايي دارد، خاطرنشان كرد: ترويج علم حتي از زيارت خانه‌ خدا كه جزو واجبات است بالاتر بوده لذا نيك انديشان در اين عرصه سرمايه‌گذاري كرده و بستر پيشرفت فرزندان ايران اسلامي را فراهم مي كنند.
وي تصريح كرد: با وجود خيران و نيك انديشان عرصه علم و دانش، 450 شهرستان كشور داراي مجمع خيرين است و اقدامات ارزشمندي را به منثه ظهور رسانده اند.
وي با بيان اينكه قدرت در كسب مال و منال و دارايي نيست بلكه اصل قدرت در كسب و ارتقاي علم و دانش است، ادامه داد: هر جامعه اي كه آموزش و پرورش موفق داشته باشد در تمامي زمينه هاي سياسي، اجتماعي، رفاهي، اقتصادي و فرهنگي با موفقيت روبرو خواهد شد و خلاف اين چيزي جز محروميت نيست.
وي يادآورشد: در دنياي وانفساي كنوني كه جنگ و ظلم و بي عدالتي جهان را در بر گرفته است ملت ما در تمامي شهرها، روستاها و استان ها اينگونه گردم هم جمع مي شوند تا بستر ارتقاي دانش آينده سازان كشور را فراهم كند.
وي تاكيد كرد: مدرسه سازي در ايران به يك مسابقه فرهنگي ملي تبديل شده است به گونه اي كه هر فردي كه دلش براي تعليم و تربيت مي سوزد مي تواند با هر توان مالي كه دارد در آن شركت كند.
** البرز با كمبود فضاي آموزشي مواجه است
استاندار البرز گفت: اين استان با داشتن جمعيت دانش آموزي بالا با كمبود شديد فضاي آموزشي مواجه است كه تامين آن نيازمند افزايش اعتبارات دولتي و همت والاي خيرين مدرسه ساز و مشاركت هاي مردمي با هر توان مالي است.
عزيزاله شهبازي اظهار داشت: احداث فضاهاي آموزشي جديد در البرز كه داراي بيشترين مدارس دوشيفته، رشد بالاي سالانه دانش آموزي، تراكم دانش آموزي بالاتر از ميانگين كشوري در كلاس درس و فرسوده بودن نيمي از مدارس مي باشد، ضروري است.
وي خاطرنشان كرد: البرز استاني با هويت است كه در آن عالمان و نخبگان بزرگي در عرصه هاي ديني، علمي و هنري رشد پيدا كرده اند و به انقلاب و جامعه خدمت كردند لذا مردم اين استان مي توانند مثل گذشته با مشاركت در كارها برگ ديگر بر افتخارات البرز بيفزايند.
وي يادآور شد: در برخي از مناطق البرز واحدهاي مسكوني به صورت مجتمع يا شهرك احداث شده است در حالي كه فضاي آموزشي براي آن پيش بيني نشده است.
وي تصريح كرد: البرز نياز به ساخت فضاي آموزشي دارد زيرا جمعيت دانش آموزي آن هر ساله در حال رشد است و بايد سالانه 400 كلاس درس جديد در اين استان احداث و تجهيز شود.
رئيس شوراي آموزش و پرورش البرز ادامه داد: به طور قطع بودجه‌ها و اعتبارات دولتي جوابگوي نيازهاي موجود نيست، به اين دليل انسان‌هاي خير وارد ميدان شده و با ساخت مدرسه به ميهن خود خدمات ارزشمندي ارائه مي دهند.
شهبازي با اشاره به اينكه خيران مدرسه ساز تلاش‌هاي گسترده‌اي براي ساخت فضاهاي آموزشي در البرز انجام داده اند، افزود: اما با توجه به نياز اين استان به كلاس درس ، نياز به افزايش مشاركت هاي مردمي با هر توان مالي داريم.
وي بيان داشت: ساخت و تجهيز 7 هزار كلاس درس در البرز از طريق تخصيص اعتبارات كشوري و استاني سال هاي زيادي طول مي كشد در حالي كه افزايش سطح مشاركت هاي مردمي مي تواند به ساخت كلاس هاي درس در اين استان سرعت ببخشد.
وي در ادامه به برگزاري بيست و يكمين جشنواره خيران مدرسه ساز البرز در بيست و ششم ارديبهشت ماه جاري اشاره كرد و افزود: از همه خيران دعوت مي كنيم با مشاركت در اين جشنواره گامي ديگر در راه ساخت كلاس هاي درس براي فرزندان ايران كوچك بردارند.
وي تاكيد كرد: هميشه با مشاركت افراد نيكوكار مشكلات بزرگي در كشور حل شده است كه يكي از اين مشكلات در بخش فضاي آموزشي بوده است به اين دليل است كه از خيران نيك انديش مدرسه ساز به عنوان بازوان دولت در ساخت و تجهيز فضاهاي آموزشي ياد مي شود.
** خيرين مدرسه ساز در البرز كارنامه درخشاني دارند
مدير كل آموزش و پرورش البرز اعلام كرد: خيرين مدرسه ساز در ساخت فضاهاي آموزشي اين استان كارنامه درخشاني دارند كه اين حركت معنوي آنان قابل تحسين است.
سالار قاسمي اظهار داشت: برنامه آتي مجمع خيرين مدرسه ساز در البرز بايد با محوريت نياز سنجي، توانمندسازي هدايت شود.
وي بيان داشت: حضور خيرين در امر ساخت مدرسه در سال جاري از رشد خوبي برخودار بوده كه لازم است در استان از خدمات شايسته مجمع خيرين و اعضاي آن تقدير به عمل آيد.
وي يادآورشد: بيست و يكمين جشنواره تجليل از خيرين مدرسه ساز بيست و ششم ارديبهشت ماه 98 در تالارشهيدان نژاد فلاح كرج برگزار مي شود.
وي در ادامه به ايجاد نمايشگاه و ارائه دستاوردهاي خيرين و نحوه اطلاع رساني اين امر خداپسندانه به عنوان تشويق و ترغيب افراد در به منظور پيوستن به گروه خيرين مدرسه سازپرداخت و تصريح كرد: با دعوت افراد خير و استفاده از ظرفيت شركت هاي صنعتي و تشويق و ترغيب آنها در امر ساخت مدرسه و ايجاد بستر براي آگاه سازي از طريق رسانه ها زمينه همكاري مردم در امر خيرين مهيا خواهد شد.
وي تشكيل كارگروه هاي تخصصي در مجمع خيرين البرز را ضروري دانست و يادآور شد: با توانمند سازي، نياز سنجي و تشكيل كارگروه هاي تخصصي در اين بخش بايد زمينه و بستر مناسب را براي جذب اعتبارات دولتي و كمك خيرين دراستان البرز بوجود آورد.
** خيرين مدرسه ساز البرز حائز رتبه سوم كشوري
رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز البرز هم گفت: خيرين مدرسه ساز اين استان سال گذشته موفق به كسب رتبه سوم كشوري شدند.
محمدرضا اسپرورين افزود: خيرين مدرسه ساز البرز اين رتبه را به دليل جذب كمك هاي بيشتر و انجام تعهدات كسب كردند.
وي اظهار داشت: اين امر با همت خيرين و مديران استان محقق شد و البرز از معدود استان هايي است كه مسئولان و مجامع خيرين آن هماهنگ عمل مي كنند.
وي تصريح كرد: تا كنون خيرين مدرسه ساز در تكميل پروژه هاي آموزشي نميه تمام و ساخت كلاس هاي درس در مناطق پر جمعيت اين استان موفق عمل كردند.
وي ادامه داد: در البرز كارگر خيري در امر مقدس مدرسه سازي فعاليت دارد كه هر سال يك نيمكت را به دانش آموزان اين استان اهدا مي كند.
وي بيان داشت: بيست و يكمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان البرز در ماه مهماني خدا ، بيست و ششم ارديبهشت ماه 98 در ساعت 21.30 در تالار شهيدان نژادفلاح با حضور خانواده معظم شهدا ، مقامات كشوري و لشكري برگزار مي شود كه در اين محفل مهم منتظر قدم سبز و نيك همه شهروندان ايران كوچك هستيم.
** نگاه آسماني خيرين مدسه ساز قابل تحسين است
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس البرز نيز گفت: نگاه آسماني خيرين مدرسه ساز قابل تحسين است زيرا با گذشت از مال و دارايي خود خدمت بزرگي به مردم ايران در عرصه تعليم و تربيت و رشد و توسعه كشور مي كنند.
محمد افزود: خيرين نيك انديش البرز در بيستمين جشنواره خيرين مدرسه ساز كشور كه ارديبهشت ماه سال گذشته برگزار شد، رتبه سوم كشور را در بخش تعهدات و مشاركت كسب كردند.
وي از خيرين مدرسه ساز به عنوان بازواني توانمند در جامعه ياد كرد و خاطرنشان شد: خيرين گرانقدر مدرسه ساز در تامين فضاهاي آموزشي مورد نياز استان نقشي مهم دارند به گونه اي كه 35 درصد مدارس كشور توسط آنان ساخته مي شود.
وي با اشاره به اينكه خيرين مدرسه ساز با اهدافي آسماني در عرصه آماده كردن كلاس هاي درس براي دانش آموزان گام بر مي دارند، تصريح كرد: البرز درجشنواره هاي هفدهم ، هجدهم و نوزدهم نيز رتبه نخست تحقق تعهدات را در كشور به خود اختصاص داده است.
دلاوريان ميانگين تحقق تعهدات خيرين مدرسه ساز در سه جشنواره ياد شده را 3.7 و 9 درصد در مجموع به مبلغ بيش از 581 ميليارد ريال عنوان كرد.
وي اضافه كرد: به رغم فعاليت هاي انجام شده ، البرز 7 هزار كلاس درس كم دارد كه ساخت و تامين آن نيازمند همت خيرين نيك انديش است.
وي ادامه داد: سالانه 12 هزار نفر به جمعيت البرز افزوده مي شود در حالي كه فضاي آموزشي لازم براي آن وجود ندارد.
وي اضافه كرد: رفع تنگناهاي آموزشي در استان البرز نياز به نگاه ويژه مسئولان كشوري و استاني دارد.
استان البرز 240 هزار دانش آموز دارد.
2819/6993

سرخط اخبار استان‌ها