۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۰
کد خبر: 83311970
T T
۰ نفر
مديران سايتهاي خبري ازمزاياي مشوق هاي بيمه كارورزي بهره مند

ياسوج- ايرنا- مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كهگيلويه و بويراحمد گفت: مديران خبرگزاري ها و سايت هاي خبري مجوز دار در اين استان مي توانند از مزاياي مشوق هاي بيمه اي طرح كارورزي براي موضوع بيمه خبرنگاران در قالب كارورز بهره مند شوند.

پروانه نيك مرام روز يكشنبه در نشست با مدير خانه مطبوعات كهگيلويه و بويراحمد و جمعي از خبرنگاران كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج، اظهار داشت: مديران مسئول سايت هاي خبري و خبرگزاري ها مي توانند به ازاي هر 2 نفر بيمه شده قبلي خبرنگاران خود، يك نفر خبرنگار جديد را بيمه كند.
وي افزود: مديران خبرگزاري ها و سايت هاي خبري مجوز دار كه نسبت به بيمه كارورز (خبرنگار) اقدام كنند به مدت حداكثر 2 سال از مشوق هاي بيمه اي سهم كارفرمايي برخوردار خواهند شد.
نيك مرام بيان كرد: از لحاظ مالي، 25 ميليارد ريال با اشتغال يك هزار و 500 نفر به طرح كارورزي در كهگيلويه و بويراحمد اختصاص يافته است.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كهگيلويه و بويراحمد عنوان كرد: مشوق هاي بيمه اي سهم كارفرمايي امسال پيش بيني 3500 نفر به ميزان بيش از 48 ميليارد ريال است.
وي عنوان كرد: حرفه خبرنگاري يكي از مشاغل شناخته شده در رديف سخت و زيان آور است، شغلي كه به خودي خود سختي هاي فراوان و فرسوده كننده اي دارد اما در كنار همه سختي ها، بسته بودن چتر خدمات بيمه براي دست اندركاران اين حرفه دردي مضاعف بوده است.
نيك مرام بيان كرد: با حمايت وزارت كار شغل خبرنگاري به عنوان مشاغل سخت و زيان آور محسوب شده كه براساس آن خبرنگاران با 20 سال خدمت بازنشسته خواهند شد.
وي ابراز داشت: در صورت احراز سوابق بازنشستگي مستمري آنان نيز توسط سازمان تامين اجتماعي برقرار مي شود.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به تعاوني مسكن براي خبرنگاران گفت: اين مهم در دستور كار اين اداره كل قرار گرفته و مقدمات آن در حال اجراست.
نيك مرام تصريح كرد: در اين رابطه هيات موسسي از سوي خانه مطبوعات استان و فرهنگ ارشاد اسلامي تشكيل و درخواست اين امر به وزارت كار ارسال خواهد شد و در صورت موافقت با تعاوني مسكن خبرنگاران گام هاي بعدي برداشته خواهد شد.
مدير خانه مطبوعات كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: در حوزه حرفه خبرنگاري كمرنگ بودن پوشش بيمه اي از سوي رسانه ها يكي از معضلات و گلايه هاي مطرح در اين حرفه است.
زيبا كرمي افزود: امنيت شغلي از مسائلي است كه با قرار گرفتن زير پوشش بيمه براي خبرنگار تامين مي شود حال آنكه چندين خبرنگار فعال در حوزه اطلاع رساني از اين مهم بي بهره اند.
وي عنوان كرد: تلاشها و پيگيريهاي فراواني براي حل مشكل بيمه خبرنگاران كهگيلويه و بويراحمد انجام شده اما تا پيش از اين نشست نتيجه اي در پي نداشته است.
كرمي ابراز داشت: هم اكنون افزون بر 200 نفر خبرنگار آقا و خانم در رسانه هاي خبري كهگيلويه و بويراحمد فعاليت مي كنند.
بيش از 100 رسانه خبري در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد.
به جز برخي هفته نامه ها و دو هفته نامه هاي كهگيلويه و بويراحمد تمامي رسانه هاي خبري اين استان فعال هستند.
9868/1662

سرخط اخبار استان‌ها