۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲
کد خبر: 83311085
T T
۰ نفر

مسابقات غواصي ارتش هاي جهان در كيش برگزار مي شود

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲
کد خبر: 83311085
مسابقات غواصي ارتش هاي جهان در كيش برگزار مي شود

كيش - ايرنا - دومين دوره مسابقات غواصي ارتش هاي جهان با شكركت 160غواص از كشورهاي مختلف مرداد ماه امسال در جزيره كيش برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، جلسه هماهنگي و هم انديشي اين مسابقات غواصي با حضور هيات اجرايي مسابقات به نمايندگي از فرماندهي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در كيش برگزارشد.
بيش از 40 داور مسئوليت قضاوت اين مسابقات را بر عهده دارند و 200 تن از عوامل پشتيباني نيروهاي مسلح، نيز در برگزاري اين مسابقات مشاركت دارند.
برگزاري همايشي با حضور سرپرستان، مربيان و ورزشكاران در سالن خليج فارس مركز همايش هاي بين المللي كيش و برپايي نمايشگاهي در خصوص آداب، رسوم، فرهنگ و صنايع دستي كشورهاي مختلف با همكاري شركت سرمايه گذاري و توسعه كيش از جمله برنامه هاي جانبي اين مسابقات خواهد بود.
اولين دوره اين مسابقات پارسال به ميزباني نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در نوشهر برگزار شد كه با توجه به ميزباني خوب ايران و ظرفيت هاي جزيره كيش، اين منطقه آزاد به عنوان ميزبان برگزاري دومين دوره مسابقات غواصي ارتش هاي جهان معرفي شد.
شركت كنندگان در اين دوره از مسابقات در هفت بخش غواصي عمق از جمله ميدان موانع، جوشكاري و برشكاري زيرآب، فلنچ ( گونه اي از اتصال دهنده ها است)، نجات زير دريايي و كشتي مغروق، كار در فضاي بسته و امداد و نجات غواص Cpr رقابت كردند كه تيم ارتش جمهوري اسلامي ايران در بخش غواصي عمق مقام اول را كسب كرد و در مجموع به مقام پنجمي جهان دست يافت.
1339

سرخط اخبار استان‌ها