۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷
کد خبر: 83309806
T T
۰ نفر
ستایش5 ساله حمایت روانی و اجتماعی را دریافت می كند

تهران- ایرنا- رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: ستایش دختربچه پنج ساله ارومیه ای كه توسط نامادری خود مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، اكنون نزد مادربزرگ و پدربزرگ خود است و حمایت های روانی و اجتماعی را از سوی مددكاران اجتماعی دریافت می كند.

به گزارش ایرنا ، طی هفته های اخیر، دختربچه ای پنج ساله در ارومیه در پی ضرب و شتم توسط نامادری خود به شدت آسیب دید و به بیمارستان منتقل شد.
رضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نامادری هم اكنون تحت بازداشت است و كارشناسان بهزیستی تشخیص دادند كه بهتر است ستایش نزد مادربزرگ و پدربزرگش بماند؛ به دیگر خواهر و برادران ستایش آسیبی وارد نشده است.
وی ادامه داد: طی بررسی های انجام شده، مشخص شد كه نامادری ستایش ، مشكل روانی و جسمانی نداشته و در سلامتی كامل بوده است.
وی اضافه كرد: كودك آزاری ها فقط از سوی ناپدری یا نامادری صورت نمی گیرد بلكه گاهی والدین زیستی كودك نیز مرتكب كودك آزاری می شوند.

*كودك آزاری ناشی از فقر آموزشی است
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: انتظارات بیش از حد از كودك زمینه كودك آزاری را فراهم می كند؛ گاهی والدین و مراقبان كودك انتظار دارند هركاری كه می گویند كودك باید انجام دهد درحالیكه انتظارات باید متناسب با رشد اجتماعی، عقلی و جسمانی كودك باشد درغیراینصورت هنگامیكه كودك آن توقع را برآورده نمی كند فكر می كنند كودك تمرد و نافرمانی می كند.
جعفری افزود: والدین و مراقبان كودك نیازمند آموزش شیوه های والدگری و فرزندپروری است؛ عدم آگاهی از این مهارت ها منجر به كودك آزاری هایی می شود. به هرحال كودك آزاری در خانواده های معمولی نیز دیده می شود كه ناشی از فقر آموزشی است.
اجتمام*9185*9105
۰ نفر