۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۵۸
کد خبر: 83308952
T T
۰ نفر
بنياد مسكن خراسان رضوي بازنگري  طرح هادي روستايي را در اولويت دارد

مشهد- ايرنا- مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان رضوي بااشاره به درخواستهاي بازنگري طرح هاي هادي روستايي گفت: اعتبارات سال جاري با اولويت بازنگري اين طرح هاست. است

سيد رضا موسوي نيا روز پنجشنبه در ديدار با فرماندار كاشمر با اشاره به محدوديت منابع مالي برلزوم استفاده از توان بخش خصوصي و خيرين و هدفمند نمودن اعتبارات تاكيد كرد و افزود: امسال بازنگري طرح هاي هادي در روستاهاي كاشمر نيز در اولويت است.
وي اظهار داشت: توسعه روستاها از اولويتهاي اين بنياد جهت استقرار مردم در روستاها و جلوگيري از حاشيه نشيني در شهرهاي بزرگ است.
وي بر لزوم تسهيل گري در راستاي توسعه روستاها تاكيد كرد.
فرماندار كاشمر نيز در اين نشست با اشاره به خسارات سيل اخير گفت: اقدامات خوبي در زمينه آبخيزداري در شهرستان انجام شده كه اگر اين اقدامات نبود با توجه به وجود شيب زياد ومسيل هاي كاشمر دچار مشكلات اساسي مي شديم.
محمد علي نبي پور افزود: در بخش كوهسرخ هم اقدامات خوبي انجام شده و كمتر با خسارت و حادثه مواجه بوديم.
وي با بيان اينكه بر اثر سيل و بارندگي امسال در مجموع 230 واحد مسكوني نياز به بازسازي و 170 واحد نياز به تعمير دارند اظهار داشت: اقدامات اوليه براي شروع عمليات بازسازي انجام شده است.
وي ابراز اميدواري كرد در كوتاهترين زمان ممكن با تخصيص اعتبارات لازم از سوي بنياد مسكن انقلاب اسلامي بازسازي و تعمير اين واحدها آغاز شود.
نبي پور گفت: روستاهاي بخش مركزي به دليل همجواري با شهر كاشمر از جمعيت بسيار برخوردار هستند و نيازمند توجه بيشتر در ايجاد زيرساختهاي توسعه روستايي هستند.
وي افزود: در روستاهاي بخش مركزي با مساعدت و همكاري بنياد مسكن و مشاركت دهياري ها عمليات آسفالت در 12روستا در حال اجراست و در بخش كوهسرخ هم آمادگي داريم نسبت به آسفالت معابر در روستاها اقدام كنيم.
وي با تاكيد بر لزوم بازنگري در طرح هاي هادي روستايي اظهار داشت: در برخي روستاها به دليل مهاجرت پذيري و همجواري با شهر با ساخت و سازهاي غير مجاز در خارج از حريم و طرح هادي مواجه شده ايم كه اين امر ارائه خدمات به ساكنين در اين مناطق را با مشكل مواجه ساخته است.
فرماندار كاشمر همچنين خواستار تامين اعتبار لازم براي احداث و بهسازي ديوار ساحلي در روستاي سرحوضك بخش مركزي اين شهرستان شد.
كاشمر در 228 كيلومتري مشهد قرار دارد.
7497 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها