۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۳
کد خبر: 83307004
T T
۰ نفر

حريم رودخانه هاي باشت ساماندهي مي شود

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۳
کد خبر: 83307004
حريم رودخانه هاي باشت ساماندهي مي شود

گچساران- ايرنا -معاون حفاظت و بهره برداري آب منطقه‌اي كهگيلويه و بويراحمد گفت:حريم رودخانه هاي فصلي و دائمي شهرستان باشت ساماندهي مي شود.

به گزارش ايرنا، رسول فرهادي روز چهارشنبه در شوراي حفاظت منابع آب باشت با اشاره به سيلاب هاي امسال و مشكلاتي كه بر اثر تجاوز از حريم رودخانه هاي اين شهرستان رخ داد ، اظهار داشت: ساماندهي حريم رودخانه ها تا اول تير امسال بايد تعيين تكليف شود.
وي تصريح كرد: بستر و حريم رودخانه ها بررسي و در جاهايي كه از نظر فني مشكلي ايجاد نمي كند براي حمايت از توليد با هدف سرمايه گذاري به شكل اجاره واگذار و در مناطق مشكل ساز رفع تصرف مي شود.
وي ابراز اميدواري كرد با تعامل بين كشاورزان و مسئولان ضمن پاسخگويي به دغدغه هاي آنان بحران آب هم در زمان خشكسالي و هم در وقت سيلاب مديريت بهتري شود.
فرماندار باشت با اشاره به اهميت پيروي از الگوي كشت از سوي كشاورزان گفت: براي حمايت از رونق توليد محدوديت جايگزين ممنوعيت كشت در موارد خاص شود.
مسعود حسيني افزود: به گونه اي عمل شود كه ضمن مديريت آب هاي زيرزميني از كشاورزان در اين شرايط اقتصادي حمايت شود.
رئيس شركت آب منطقه باشت نيز با بيان اينكه مديريت آب بسيار حياتي گفت‌‌:برداشت بي رويه از رودخانه باشت باعث شده اين شريان حياتي دچار وضعيت بدي شود.
وي با اشاره به اينكه آب سطحي با آب زير زميني متفاوت است ، افزود: هم اكنون بيلان آب در دشت باشت منفي،شيب اين دشت بسيار خطرناك و درشت بافت است كه در اولين برداشت آب آن فروكش خواهد كرد.
ديلمي پيشنهاد كرد كه جلسه اي براي ترويج اصلاح الگوي كشت محصولات كشاورزي با همكاري جهاد كشاورزي، منابع طبيعي و محيط زيست با ريش سفيدان تشكيل و در زمينه كشت برنج فرهنگ سازي شود.
در سال هاي گذشته بر اثر خشكسالي هاي پياپي آب سفره هاي زيرزميني باشت دچار افت شده بود.
شهرستان 22هزار نفري باشت در جنوب كهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
8143/1662

سرخط اخبار استان‌ها