۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۰۹
کد خبر: 83306832
T T
۰ نفر

خیز همدان برای صادرات یك میلیارد و 300 میلیون دلاری

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۰۹
کد خبر: 83306832
خیز همدان برای صادرات یك میلیارد و 300 میلیون دلاری

همدان- ایرنا- استاندار همدان با اشاره به تحقق صادرات غیر نفتی استان در سال گذشته، صادرات یك میلیارد و 300 میلیون دلاری را برای بخش تولید و صادرات در سال 98 هدفگذاری كرد و خواستار تلاش برای تحقق این برنامه اقتصادی شد.

به گزارش ایرنا سید سعید شاهرخی شامگاه سه شنبه در كارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: در سال گذشته یك میلیون دلار صادرات غیر نفتی هدف گذاری شده بود كه 943 میلیون دلار معادل 94 درصد آن محقق شده است.
وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های بی شمار استان همدان در زمینه صادرات گفت: در سال 98 باید جهش صادراتی را تجربه كنیم.
شاهرخی تحقق رونق تولید را در گرو حمایت از سرمایه گذاری و تولید كننده دانست و گفت: نقش كارگروه توسعه صادرات در ایجاد تعامل و آسان سازی بین بخش تولید و صادرات بسیار با اهمیت است.
استاندار همدان خاطرنشان كرد: با توجه به تحریم های نفتی، موضوع صادرات غیر نفتی و ارزآوری برای كشور اهمیت ویژه ای دارد و به صورت عملیاتی برای توسعه این مهم باید برنامه ریزی كرد.
وی با تاكید بر حمایت از بخش خصوصی گفت: ارتباط نزدیك بین تولید و صادركننده و آسان سازی شرایط توسط گمرك و بانكها می تواند به جهش صادراتی استان كمك كند.
شاهرخی به برررسی و رفع موانع صادرات تاكید كرد و افزود: تولید و صادركنندگان استان به سمت استفاده از بانكهای تخصصی باید تشویق شوند و همچنین بانكهای تخصصی استان در این راستا بسته های تشویقی و حمایتی برای افزایش انگیزه صادر كنندگان ارایه كند.
استاندار همدان به ظرفیتهای استان در زمینه فولاد و محصولات كشاورزی و باغی اشاره كرد و گفت: صادرات این محصولات باید شتاب بیشتری بگیرد.
وی همچنین به توسعه و رونق سرمایه گذاری های خارجی تاكید كرد و افزود: دولت همواره حامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی بوده و از آنها پشتیبانی كرده است.
7527/2087

سرخط اخبار استان‌ها