۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰:۵۹
کد خبر: 83306784
T T
۰ نفر

سناتور آمریكایی: پنج ماه است وزیر دفاع نداریم

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰:۵۹
کد خبر: 83306784
سناتور آمریكایی: پنج ماه است وزیر دفاع نداریم

نیویورك- ایرنا- سناتور دموكرات آمریكا با انتقاد از رویكرد جنگی حاكم بر كاخ سفید گفت: ما در حالی آرام آرام به جنگ دیگر می رویم كه با گذشت پنج ماه، هنوز وزیر دفاع نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، كریس مورفی روز سه شنبه در صفحه شخصی خود نوشت: ما اكنون در سه كشور عراق، افغانستان و سوریه در حال جنگ هستیم، و آرام آرام به سمت جنگ با 2 كشور دیگر یعنی ونزوئلا و ایران هم می رویم.
وی با حروف درشت آورده است: این در حالی است كه ما هنوز بعد از پنج ماه وزیر دفاع نداریم.
اظهارات مورفی پس از آن مطرح شد كه جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ شامگاه یكشنبه از اعزام ناوگروه آبراهام لینكلن به خلیج فارس به منظور ارسال پیام روشن به ایران خبر داد.
پاتریك شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریكا هم این مساله را تایید كرد و گفت اطلاعات مشخص و موثقی وجود دارد كه ایران قصد تهدید منافع ما را در منطقه دارد.
وی پس از آن به این سمت منصوب شد كه جیمز متیس وزیر دفاع پیشین آمریكا به دلیل اختلاف با سیاست های جنگ طلبانه ترامپ و مشاور امنیت ملی وی، از ابتدای سال جدید میلادی از ادامه كار كناره گیری كرد.
سرپرست پنتاگون هیچ اطلاعاتی درباره چگونگی تهدید ایران ارائه نكرد اما تحلیلگران معتقدند پس از اقدام واشنگتن علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فشار بر خریداران نفت ایران، احتمال تنش بین دو كشور بیشتر شده است.
جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، نیروهای ارتش آمریكا در غرب آسیا را تروریست نامید.
اروپام*1429

سرخط اخبار جهان