۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبر: 83304665
T T
۰ نفر
مدیركل تعزیرات همدان: رستوران ها اجازه افزایش نرخ ندارند

همدان- ایرنا- مدیركل تعزیرات حكومتی همدان گفت: طبق تصمیم این نهاد رستوران ها اجازه افزایش نرخ غذا ندارند و در صورت تمرد از این تصمیم، با آنها برخورد می شود.

علیرضا حسن پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: هر چند رستوران داران نسبت به این موضوع گلایه مند هستند ولی طبق بازرسی های صورت گرفته بیشتر آنها این موضوع را رعایت می كنند.
وی اظهار داشت: به دنبال اجرای طرح ماه رمضان از یكم اردیبهشت امسال، چندین پرونده تخلف در تعزیرات حكومتی تشكیل و بررسی شد.
مدیركل تعزیرات حكومتی همدان اضافه كرد: بازدید و سركشی از رستوران ها و فست فودها در ادامه طرح سلامت نوروزی، در ماه رمضان نیز تداوم دارد.
حسن پور ادامه داد: علت حساسیت نهادهای مسئول به بازرسی و سركشی از رستوران ها و فست فودها، اهمیت سلامت شهروندان است.
وی اظهار داشت: 29 تیم گشتی برای نظارت بر بازار فعال شدند كه شامل نیروهایی از دامپزشكی، علوم پزشكی، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حكومتی است.
مدیركل تعزیرات حكومتی استان همدان بیان كرد: بازرسان دامپزشكی وضعیت سلامت مواد اولیه و گوشت، سازمان صنعت، معدن و تجارت وضعیت قیمت ها و علوم پزشكی وضعیت كیفیت غذا، مواد اولیه و بهداشت فرد و محل طبخ غذا و لوازم آشپزی را رصد كرده و در صورت احراز تخلف، واحد متخلف پلمب یا جریمه می شود.
حسن پور گفت: طبق بررسی های صورت گرفته از رستوران ها و فست فودها بیشترین میزان تخلف، پایین بودن كیفیت مواد غذایی است.
وی افزود: دراین راستا 85 كیلوگرم انواع گوشت، مرغ و سوسیس و كالباس تاریخ مصرف گذشته و فاسد از چند رستوران و فست فود كشف شد.
مدیركل تعزیرات حكومتی استان همدان ادامه داد: تاكنون 25 رستوران و فست فود بازرسی و 10 فقره پروند تقلب و رعایت نكردن بهداشت برای متخلفان تشكیل، یك رستوران پلمب و 2 فست فود اخطار پلمب گرفتند.
حسن پور از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف موضوع را از طریق شماره تلفن 32523442 اداره كل تعزیرات حكومتی، تلفن گویای 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت و تارنمای t135.ir اطلاع رسانی كنند.
7526/2090

سرخط اخبار استان‌ها