۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۳
کد خبر: 83304478
T T
۰ نفر
50 درصد كتاب های حوزه ایثار و شهادت الكترونیكی شد

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و امور آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 50 درصد كتاب های حوزه ایثار و شهادت برای دسترسی بهتر مردم و علاقمندان به كتاب و كتابخوانی الكترونیكی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن كاویانی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به این سوال كه برای ترویج فرهنگ كتابخوانی در جامعه ایثارگری چه اقداماتی انجام شده است، اظهار داشت: اولین قدم برای توسعه و ترویج فرهنگ كتابخوانی، تسهیل و دسترسی افراد به متن و محتوای كتاب است؛ بر این اساس تلاش كرده ایم در فضای مجازی به صورت رایگان تولیدات خود را در معرض نمایش عموم و خانواده شهدا و ایثارگران قرار دهیم.
وی تصریح كرد: در مرحله دوم تسهیل محتوا یعنی ساده سازی و كم حجم كردن اطلاعات تا افراد بدون كمترین معطلی بتوانند از یك زمان كوتاه بیشترین استفاده را برای بهره برداری از متون كتاب ها داشته باشند. اكنون در بنیادشهید این اقدام به ویژه خلاصه نویسی و تولید آثار كم محتوا برای استفاده عموم در دست اقدام است.
كاویانی راد افزود: جامعه ایثارگری برای شركت در مسابقات كتابخوانی، مسابقات خلاصه نویسی كتاب ها و ترجمه كتب مختلف تشویق می شوند. همچنین سعی می كنیم این ترجمه ها را برای نسل جوان جذاب كنیم تا در دسترس باشد. البته می خواهیم كتاب ها تكراری نباشد.
وی درباره الكترونیكی شدن كتاب های حوزه ایثار و شهادت نیز گفت: این موضوع در حال انجام است اما مساله ای كه وجود دارد، این است كه تطبیق و بازنگری كتاب های حوزه ایثار و شهادت هم باید انجام شود اكنون كاربران در سطح شهرستان ها در حال بررسی این موضوع هستند.
معاون فرهنگی و امور آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه كرد: به محض اینكه بازخورد اولیه را از سطح رده ها و كاربران داشته باشیم و مطمئن باشیم كه مشكلی در الكترونیكی شدن كتاب های حوزه ایثار و شهادت وجود نداشته باشد، این اسناد قابل ارائه است.
وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عهده بنیاد شهید و نهادهای متولی است، این نهاد تلاش می كند تا كتاب های حوزه ایثار و شهادت الكترونیكی شود تا مردم بتوانند برای استفاده به راحتی آن را در اختیار داشته باشند.
كاویانی راد ابراز امیدواری كرد كه با همت همه مسئولان و در دسترس قرار دادن كتاب های این حوزه، بتوان گام های بلندی برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در كشور برداشت، البته تاكنون قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است اما نیازمند برنامه های اصولی تر هستیم.
وی تاكید كرد: در بنیاد شهید كتابخانه های زیادی وجود دارد كه هزار و 100 عنوان كتاب تخصصی ایثار و شهادت در آنها موجود است، می توان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده كرد.
اجتمام* 7268*1834

سرخط اخبار سیاست