۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۹
کد خبر: 83304048
T T
۰ نفر

آموزش و پرورش خراسان جنوبي با كمبود نيرو مواجه است

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۹
کد خبر: 83304048
آموزش و پرورش خراسان جنوبي با كمبود نيرو مواجه است

بيرجند - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش خراسان ‌جنوبي گفت: اكنون با كمبود نيروي انساني در آموزش و پرورش استان مواجه هسيم اين در حالي است كه يكهزار و 100 نيرو بازنشسته داريم كه حدود 400 نفر آنان را مي‌ توان جايگزين كرد.

به گزارش ايرنا محمدعلي و اقعي روز يكشنبه در نشست شوراي اداري استان افزود: پيشنهاداتي براي تامين نيروي انساني به وزارتخانه داده شده كه اميد است هر چه سريعتر نسبت به اين موضوع اقدام شود.
وي به كمبود فضاي آموزشي در استان اشاره كرد و گفت: اكنون 426 كلاس درس در استان به ويژه در شهرستان بيرجند كمبود داريم.
مديركل آموزش و پرورش خراسان جنوبي عنوان كرد: به مناسبت بزرگداشت هفته معلم امسال 95 معلم تلاشگر در استان معرفي شدند كه 29 نفر در سطح استان و يك نفر در سطح كشور تجليل و قدرداني شد.
وي مهمترين برنامه امسال استان تهيه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش دانست و بيان كرد: مقام معظم رهبري تاكيد مضاعف بر تهيه سند تحول آموزش و پرورش دارند و فرموده اند همه دستگاه هاي اجرايي آموزش و پرورش را در اين زمينه ياري كنند.
واقعي ادامه داد: براي تهيه اين سند در استان نيازمند نگاه و مساعدت بيش از پيش دستگاه هاي اجرايي هستيم.
وي اظهار داشت: در سند مذكور مواردي از جمله تحول در مديريت نظام آموزش و پرورش، مدرسه محوري، ارتقاي بهره وري منابع انساني، بهينه سازي و مشاركت در آموزش و پرورش، چابك سازي سازماني، اقتصاد مدرسه، تحول در متن و محتواي آموزشي مطرح است.
مديركل آموزش و پرورش خراسان جنوبي عنوان كرد: در نظام مدرسه سازي سال گذشته طرح شايسته سازي مديران در مركز استان ها انجام شد و امسال در شهرستان ها اين طرح انجام خواهد شد.
وي با بيان اينكه امسال در تمام مدارس شهرستان ها برنامه راهبري مدرسه محوري عملياتي مي شود افزود: برنامه ويژه مدرسه به مدير مدرسه اجازه مي دهد تا بتواند در ساعات دروس تغييراتي انجام دهد.
واقعي از ارتقاي بهره وري منابع انساني در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اختصاص شناسه پرسنلي به معلمان مدارس در دستور كار قرار مي گيرد.
وي تبديل املاك بدون استفاده در آموزش و پرورش را از ديگر برنامه ها دانست و يادآور شد: در اين زمينه مدارس زيادي در روستاها بلاتكليف هستند كه اكنون از آنها استفاده بهينه مي شود.
مديركل آموزش و پرورش خراسان جنوبي گفت: در بحث بهينه سازي مشاركت در آموزش و پرورش و تعيين اقتصاد مدرسه نيز كنترل، استمرار و ارتقاي كيفيت اقتصاد يكپارچه مدارس را داريم كه به سمت و سويي حركت مي كنيم تا كمترين انحرافات يا مشكلات مالي را داشته باشيم.
وي در خصوص چابك سازي مدارس افزود: در اين زمينه اصلاح و تغيير ساختار سازماني مدنظر است كه اين موضوع به وزارتخانه ابلاغ شده اما هنوز به استان ها و شهرستان ها نرسيده است.
واقعي تصريح كرد: تحول در محتوا و متن برنامه هاي آموزش و پرورش از ديگر برنامه ها است كه در اين زمينه گسترش مهارت آموزي و حذف آزمون هاي دوره ابتدايي حذف كتاب هاي مكمل دوره ابتدايي، كاهش موانع يادگيري فعال در مدارس، ترويج فعاليت هاي گروهي در استان در دست انجام است.
7557 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها