۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲
کد خبر: 83303867
T T
۰ نفر
كتابخواني بايد به فرهنگ عمومي تبديل شود

خرم آباد- ايرنا - معاون سياسي اجتماعي فرمانداري سلسله با تاكيد بر ترويج فرهنگ كتابخواني و تبديل آن به يك فرهنگ عمومي در جامعه گفت: بايد جوانان با كتاب انس بگيرند و كتابخواني تنها به عده اي خاص اختصاص نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عابدين گراوند روز يكشنبه در نشست كتابخانه هاي عمومي شهرستان در سالن جلسات فرمانداري، اظهار داشت: بخشداران بايد در بازنگري طرح هاي هادي روستايي، اختصاص زمين براي ايجاد فضاي كتابخانه اي را در نظر بگيرند.
گراوند با اشاره به علاقمندي جوانان به فضاي مجازي و فاصله گرفتن افراد از مطالعه و كتابخواني، افزود: با توجه به عصر تكنولوژي بايد از فضاي مجازي و گوشي‌هاي همراه نيز در جهت افزايش مطالعه و علاقه مند كردن مردم به مطالعه استفاده كرد.
وي با تاكيد بر اينكه هيچ چيز نمي تواند جاي كتاب را پر كند، ادامه داد: اما مي توان از فضاي مجازي و ظرفيت آن به گونه اي استفاده كرد كه مردم از منابع الكترونيكي و كتابخانه‌هاي مجازي استفاده كنند.
وي با تاكيد بر پيگيري تامين اعتبار موردنياز براي تكميل و بهره برداري از كتابخانه شماره 2 شهرستان، گفت: بايد كتابخانه هاي عمومي در روستاهاي با جمعيت بالا و مراكز دهستان ها نيز ايجاد شوند و لازمه تحقق اين امر همكاري بخشداران با اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان است.
معاون سياسي فرمانداري سلسله گفت: اداره كتابخانه هاي عمومي بايد از ظرفيت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان براي افزايش كتابها و به روز بودن منابع كتابخانه ها استفاده نمايد.
وي از دستگاه هاي عضو انجمن خواست همكاري لازم را براي برگزاري جشنواره كتابخواني رضوي با اداره كتابخانه عمومي شهرستان داشته باشند.
شهلا حسنوند رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي سلسله نيز در اين نشست با اشاره به اينكه نهمين جشنواره كتابخواني رضوي توسط نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور و با همكاري بنياد فرهنگي هنري بين المللي امام رضا عليه‌السلام و معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود، اظهار داشت: اين جشنواره از 15 ارديبهشت ماه تا آخر خرداد ماه در راستاي اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فرهنگ كتاب‌خواني و مطالعه كتاب‌هاي مرتبط با سيره‌ پاك ائمه‌ معصومين عليهم‌السلام به‌ويژه حضرت امام رضا عليه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌ الله عليها برگزار مي شود.
حسنوند با اشاره به پيش بيني ارسال كتابخانه سيار براي روستاهاي فاقد كتابخانه، عنوان كرد: پيش بيني شده است در راستاي افزايش فرهنگ كتابخواني، با همكاري مساجد و مديران مدارس و بخشداران از سرفصل هاي فرهنگي، مسابقات فرهنگي براي دانش آموزان و جوانان برگزار شود.
وي با اشاره به وجود بيش از 2 هزار نفر عضو فعال در كتابخانه عمومي شهرستان، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 32 هزار جلد منبع به روز در تنها كتابخانه عمومي شهرستان وجود دارد.
7265/6060

سرخط اخبار استان‌ها