۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83303535
T T
۰ نفر

توربین گازی ام.جی.تی 40 در كشور تولید شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83303535
توربین گازی ام.جی.تی 40 در كشور تولید شد

تهران-ایرنا- مدیرعامل شركت مپنا گفت: توربین گازی ام.جی.تی 40 توسط متخصصان داخلی تولید و آماده ورود به صنعت نیروگاهی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عباس علی آبادی روز یكشنبه در نشست خبری، افزود: اكنون و با تولید این توربین در بخش نیروگاهی به خود اتكایی رسیده ایم.
وی افزود: ساخت این توربین موجب شد تا توانایی تولید انواع توربین های نیروگاهی از مقیاس كوچك تا بزرگ در كشور ایجاد شده است.
علی آبادی خاطرنشان ساخت: اكثر قطعات این توربین به دست متخصصان داخلی ساخته شده و وابستگی به بیرون از مرزها را كاهش می دهد.
این متخصص صنعتی اضافه كرد: این توربین گازی امكان استفاده در هر شرایط آب و هوایی را دارد و تلاش می شود از آن در صنعت نفت و گاز علاوه بر صنعت نیروگاهی استفاده شود.
وی ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته برای تولید این توربین را 40 میلیون یورو اعلام كرد و گفت: این سرمایه گذاری برای مراحل مختلف از تحقیق و توسعه تا تولید محصول انجام شده است.

** آمادگی برای جمع آوری گاز فلر
به گفته علی آبادی، ایران در بین هفت كشوری قرار دارد كه بیشترین گاز فلر را تولید می كنند و باید برای جمع آوری این نوع گاز كه به محیط زیست آسیب می رساند، تلاش شود.
وی گفت: توربین گازی جدید این شركت قابلیت جمع آوری گاز فلر را خواهد داشت و لازم است، ابتدا برای تجمیع این گازها از میادین مختلف اقدام شود.
علی آبادی خاطرنشان ساخت: تلاش می شود با جمع آوری گاز فلر آن را برای تولید برق استفاده، تا بدین ترتیب آسیب محیط زیست كاهش یابد.
به گفته این تولید كننده تجهیزات نیروگاهی گاز فلر در عسلویه و خوزستان تولید می شود و برای تولید برق باید تجمیع شوند.

**همكاری با آلمان و سوریه
وی همكاری این شركت با زیمنس آلمان را خاطرنشان كردو گفت: شركت زیمنس از شركای قدیمی است و همچنان با یكدیگر همكاری داریم، همچنین از سال های گذشته در سوریه فعالیت داشتیم.
به گفته علی آبادی، این شركت در سوریه 2 نیروگاه 500 مگاواتی ساخته كه در مجموع یكهزارمگاوات برق تولید می كند.

** استقبال از سرمایه گذاران
وی در باره فعالیت یك شركت تركیه‌ ای در ایران برای احداث نیروگاه گفت: یك شركت تركیه ای به عنوان سرمایه‌گذار وارد ایران شده، اما هنوز پروژه‌ای به نتیجه نرسیده است.
علی آبادی با بیان اینكه از ورود سرمایه ‌گذار استقبال می‌كنیم، افزود: تاكید این است كه هر نیروگاهی كه احداث می‌شود، اولویت استفاده از تجهیزات آن باید استفاده از تجهیزات داخلی باشد، نه اینكه به بهانه سرمایه‌گذاری خارجی اقدام به واردات تجهیزات شود.

** تداوم واردات در برابر تجهیزات مشابه داخلی
این تولید كننده تجهیزات نیروگاهی با بیان اینكه هنوز بسیاری از تجهیزاتی كه امكان ساخت آنها در داخل وجود دارد، ازخارج وارد می شوند گفت: نوع خارجی این توربین ساخت مپنا اكنون درحال بهره برداری است و انتظار می رود در آینده واردات آن قطع شود.

**توربین جدید بازدهی 30 تا 40درصدی
وی بازدهی توربین جدید را بین 30 تا 40درصد ذكر كرد كه امكان افزایش دارد و كار ساخت این توربین از سال 1391 و با آغاز مطالعات كلید خورد ودر مدت 6 سال آماده بهره برداری شد.
به گفته علی آبادی، ساخت این نوع توربین فقط براساس نیاز و سفارش مشتریان انجام می شود بنابراین تولید انبوه ندارد.
وی افزود: تاكنون امكان تولید توربین بالای 100 مگاوات وجود نداشت، اما اكنون این امكان فراهم شده است.

** تولید لكوموتیو
این تولید كننده تجهیزات نیروگاهی از فراهم شدن امكان تولید لكوموتیو خبرداد و گفت: اكنون هفت دستگاه لكوموتیو تولیدی این شركت در راه آهن مورد استفاده قرار گرفته است.
علی آبادی افزود: تلاش می شود لكوموتیو های تولید شده به شكل اجاره در اختیار شركت های ریلی قرارگیرد و برای این امر ساخت 150 لكوموتیودر دستور قرار گرفته است.
اقتصام**2078**4018** 1559
۰ نفر