۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83302310
T T
۰ نفر

مقام قضایی:بازداشت 150كارگر در خوزستان صحت ندارد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83302310
مقام قضایی:بازداشت 150كارگر در خوزستان صحت ندارد

اهواز - ایرنا - معاون اجتماعی فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان خبر منتشر شده در برخی شبكه های مجازی و اجتماعی درباره بازداشت 150كارگر در خوزستان را تكذیب كرد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بر اساس تحقیق و تفحص به عمل آمده از دادستانی مركز خوزستان و سایر محاكم قضایی استان ، در روزها و هفته های اخیر هیچ كارگری در این استان به دلایل امنیتی و صنفی بازداشت نشده است.
وی گفت: بازداشت 150كارگر خوزستانی آن هم در روز جهانی كارگر كه روز تجلیل از مقام و منزلت این قشر زحمت كش است از اساس عاری از حقیقت است.
معاون اجتماعی فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان در ادامه افزود : انتشار چنین شایعات و مطالب عاری از حقیقت تنها از رسانه های معاند كه همواره در انتشار اخبار دروغ و بی پایه و اساس پیشتاز هستند بر می آید در حالی كه در عالم واقعیت چنین چیزی نیست.
مسوولان خانه كارگر خوزستان نیز در پاسخ به پرسش ایرنا بازداشت 150كارگر خوزستانی را در روز جهانی كارگر تكذیب كردند و گفتند: در این پیوند ، تاكنون چنین چیزی كه منطبق با واقعیت یا بخشی از واقعیت باشد دریافت و مشاهده نكرده اند.
آنان گفتند اگر چنین چیزی واقعیت داشت خانواده های زیادی به محاكم قضایی یا مجامع صنفی و كارگری مراجعه كرده و به این مساله اعتراض كرده یا خواستار آزادی آنان شده بودند.
اغلب اعتراض های كارگری در خوزستان ، نسبت به پرداخت نشدن مطالبات حقوق و پرداختهای معوقه و مساله واگذاری واحدهای تولیدی و صنعتی به آنچه 'نداشتن اهلیت لازم' خوانده شده، صورت گرفته است.
6065/6002
۰ نفر