۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۲۵
کد خبر: 83301626
T T
۰ نفر
دانشجویان رشته پزشكی استادان نمونه را انتخاب كردند

تهران-ایرنا-رئیس دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران می گوید: در نظر سنجی انجام شده از یك هزار و 800 دانشجو، 256 استاد به عنوان افراد برجسته به نمایندگی از سایر استادان انتخاب شدند .

به گزارش روز شنبه گروه دانشگاه ایرنا ، شهریار نفیسی در نخستین جشنواره «قدراستاد » بزرگداشت مقام استاد دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران اظهار كرد: استادان ، معاونان و مسئولان آموزشی همگی منتخب دانشجویان بوده اند، این موضوع باعث دلگرمی شده است.
وی تصریح كرد: دانشگاه تهران در فرصت های بعدی از سایر استادان نیز تقدیر می كند.
وی افزود: جشنواره انتخاب استاد نمونه برای گرامیداشت منزلت استادان و برای نخستین بار به صورت خودجوش در دانشكده پزشكی دانشگاه تهران برگزار شده است.
دانشكده علوم پزشكی تهران با یك هزار و 100 عضو هیأت علمی و پنج هزار دانشجو، دوسوم دانشگاه علوم پزشكی تهران را تشكیل می دهد.
نفیسی با اشاره به اینكه تمایزی میان دانشكده پزشكی و دانشگاه علوم پزشكی تهران وجود ندارد، یادآورشد: دانشكده پزشكی 30 سال گذشته در دانشگاه علوم پزشكی تهران ادغام شد، بیشتر اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشكی تهران از اعضای هیأت علمی دانشكده پزشكی بوده اند. وی خاطر نشان كرد: ملاك های خاصی برای انتخاب استادان برگزیده در نظر گرفته شده است، انتخاب افراد نمونه از میان یك هزار و 100 عضو هیأت علمی كار آسانی نبود.

** 1980 دانشجو به استادان پزشكی رأی دادند
در ادامه مراسم نیما رضایی دبیر جشنواره گفت: در اسفند ماه پیشنهاد برگزاری نخستین جشنواره قدر استاد مطرح شد، از این رو امور مربوط به این جشنواره در كمتر از دو روز صورت گرفت.
وی افزود: یك هزار و 679 نفر به صورت آنلاین، 71 نفر از نمایندگان ورودی ها و 230 نفر به صورت مجزا و مكتوب به استادان رای داده اند.
به گفته دبیر جشنواره، یك هزار و 980 رای از سوی دانشجویان علوم پزشكی و تحصیلات تكمیلی علوم پایه و دستیاران تخصصی و نیمه تخصصی بدست آمد كه از این میان 369 رای در بخش پزشكی عمومی دریافت شده بود.
رضایی ادامه داد: 600 نفز از استادان تخصصی و فوق تخصصی به صورت آنلاین انتخاب شدند ، 40 نفر به عنوان استاد منتخب برگزیده شدند.
**9491**1601**

سرخط اخبار جامعه