۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۸
کد خبر: 83300359
T T
۰ نفر
معاون رييس ‌جمهوري:همه استان‌ها سند ارتقاي زنان و خانواده را تدوين كنند

شيراز- ايرنا- معاون رييس‌ جمهوري در امور بانوان و خانواده با اشاره به اينكه برخي استان‌ها در ارائه سند ارتقاي زنان و خانواده تأخير كرده‌اند گفت: انتظار مي رود تدوين اين سند هر چه سريعتر در دستور كار همه استان‌ها قرار گيرد.

معصومه ابتكار پنجشنبه 12 ارديبهشت 98 در نشست سراسري مديران كل امور بانوان و خانواده استانداري هاي كشور در استانداري فارس بيان كرد: از بيش از يك سال گذشته با همه استانداران موافقتنامه تدوين سند ارتقاي وضعيت زنان و خانواده را امضا كرده ايم.
وي ادامه داد:اين سند از آن رو بسيار مهم است كه در شاخص ها و برنامه ريزي مبتني بر نتيجه، برنامه كلي و نقشه راه كلان را ارايه مي‌كند.
ابتكار تهيه اين سند را در استان فارس بسيار مطلوب ارزيابي كرد و عنوان كرد: سند يادشده در شوراي برنامه‌ ريزي استان بررسي مي‌شود.
معاون رئيس جمهوري در امور بانوان و خانواده اظهار داشت: آنچه مي‌تواند باعث بهبود و ارتقاي وضعيت زنان و خانواده شود و ادامه روند مورد تأكيد ‌رهبر معظم انقلاب در بيانيه گام دوم انقلاب است تداوم رويكرد برنامه‌ ريزي است.
ابتكار ابراز داشت: قانون برنامه ششم توسعه راه را براي ماده 101 كاملا باز كرده و با تلاش‌هاي صورت گرفته در معاونت امور بانوان و همكاري دستگاه اطلاعاتي شاخص‌هاي كلي شاخص‌هاي عدالت جنسيتي را در دستور كار قرار داده است.
وي افزود: بعد از تلاش ها براي تهيه اطلس زنان در سرشماري سال 95 تعداد 192 نقشه موضوعي رونمايي شد و در اختيار تمام استان‌ها قرار گرفت.
معاون رييس‌ جمهوري در امور بانوان و خانواده با بيان اينكه شاخص هاي اختصاصي عدالت جنسيتي نيز در حال تدوين است، اظهار داشت: شاخص‌هاي تخصصي عدالت جنسيتي مراحل نهايي خود را مي گذراند و سنجش عملكرد به وضعيت ما خواهد بود كه وضعيت ما را براي خودمان و جامعه بين‌الملل ارايه مي‌كند.
وي اضافه كرد: تا امروز درباره خانواده سالم، پايدار و شكوفا سخن رفته است اما ملاك هايي براي اين خانواده مطرح نشده است كه اين مسائل در ستاد ملي زن و خانواده مطرح خواهد شد.
به گزارش ايرنا،ضرورت نگارش ارتقاي وضعيت اسناد بانوان و خانواده استان ها در نهم آبان 96 مطرح شد؛ بر اين اساس تاكنون هفت سند به طور قطعي رسمي شده است و ديگر اسناد در مرحله ويرايش سوم است.
در اين اسناد آمار امور بانوان براساس شاخص‌هاي تعيين شده در هر استان با ميانگين كشوري مقايسه مي‌شود و تصميم گيري براساس آن‌ها صورت خواهد گرفت.
سند ارتقاي وضعيت بانوان و خانواده استان فارس توسط اداره كل امور بانوان و خانواده و با همكاري دانشگاه شيراز استخراج شده است.
در تدوين اين سند، در همه استان‌ها گروه هاي كانوني شامل متخصصان دانشگاهي، فعالان امور زنان و خانواده استانداري، مشاوران امور زنان و خانواده، فرمانداري‌ها، مشاوران امور زنان و خانواده سازمان ها و مديران مختلف در دانشگاههاي علوم پزشكي مشاركت كرده‌اند.
اين سند مسائل زنان را تا افق 1417 مورد بررسي و تحقيق قرار مي دهد. مجموعه اطلاعات به دست آمده خلاصه‌اي از وضعيت بانوان را در همه استانها به صورت آماري ارائه مي‌دهد؛ همچنين خلاصه‌اي از وضعيت شاخص هاي حوزه اقتصادي، اجتماعي، مشاركت سياسي و مشاركت مدني را مطرح مي‌كند.
هريك از شاخص هاي معرفي شده در اين سند شامل فعاليت‌هايي عملياتي براي رفع آن است و آنچه مبناي اين طرح قرار گرفته، برنامه ريزي مبتني بر تغيير است.
نشست سراسري مديران كل امور بانوان و خانواده استانداري ها يازدهم و دوازدهم ارديبهشت 98 در استانداري فارس برگزار شد.
7375 /1876

سرخط اخبار استان‌ها