۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۱۱
کد خبر: 83299683
T T
۰ نفر

قانون كار منطقه آزاد اروند نيازمند اصلاح است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۱۱
کد خبر: 83299683
قانون كار منطقه آزاد اروند نيازمند اصلاح است

آبادان - ايرنا - دبير اجرايي خانه كارگر استان خوزستان گفت: براي حمايت از حقوق كارگران و ايجاد امنيت شغلي، قانون كارِ منطقه آزاد اروند بايد اصلاح شود.

به گزارش ايرنا قربان درويش روز چهارشنبه در آيين گراميداشت روز جهاني كارگر در سينما مهر آبادان اظهار داشت : براي موفقيت بايد به نيروي انساني به عنوان بخشي از سرمايه سرمايه گذار اهميت داده شود.
وي افزود: براي حمايت از حقوق كارگران و ايجاد امنيت شغلي آنها، لازم است قانون كار در آبادان و خرمشهر اجرا و اجراي درست و دقيق آن بررسي شود.
دبير اجرايي خانه كارگر استان خوزستان گفت: در حوزه كارگري دچار دوگانگي هستيم زيرا قانون كار حاكم نيست و به جاي آن مقررات جايگزين شده است.
درويش تصريح كرد: بكار بردن مقررات خاص در منطقه صنعتي آبادان و خرمشهر با 180 هزار بيمه شده معنايي ندارد و بايد براي آن قانون اعمال شود.
وي افزود: وجود قانون كار مانعي براي جذب سرمايه گذار نيست و نبايد به دليل شكل گيري يك كارخانه كوچك كه دوام آن نيز چندان مشخص نيست حق كارگر ناديده شود.
دبير اجرايي خانه كارگر استان خوزستان گفت : تا زماني كه كارگر در رفاه نباشد اين عدم رفاه و رضايت به صنعت هم منتقل مي شود و بايد آرامش، رفاه و تعادل در صنعت ايجاد شود.
درويش تصريح كرد:در كل شهرستانهاي صنعتي حدود 12 درصد و در كل استان حدود 32درصد بيكاري داريم، البته اين آمار در شهرستانها به تناسب، صنعتي، تجاري، كشاورزي بودنشان متفاوت است.
وي اظهار داشت: 34 دانشگاه علمي كاربردي زير مجموعه خانه كارگر در استان وجود دارد كه در حال ارائه خدمات آموزشي با تخفيفات ويژه به اعضاي خانه كارگر هستند.
درويش با اشاره به دوره هاي آموزشي كوتاه مدت در استان خوزستان افزود: اين آموزش ها در چند رشته از جمله پيرايش و طراحي و دوخت براي بانوان و H.S.E ، برق و چند رشته فني ديگر براي آقايان طراحي شده است.
مدير عامل سازمان منطقه آزاد اروند نيز در اين آيين گفت: براي مناطق آزاد جهت حمايت از توليد و سرمايه گذاري قانون ويژه اي تدوين مي شود و قانون گذاران با عنايت به اين موضوع قانون كار مناطق آزاد را به صورت ويژه بررسي مي كنند.
اسماعيل زماني افزود: اصلاحاتي كه در طول زمان به وجود آمده با همكاري كميسيون هاي مختلف و جمع بندي تجربيات در منطقه آزاد اروند اجرايي مي شود تا حق و حقوق كارگران هم ديده شود.
وي اظهار داشت: منطقه آزاد اروند منطقه اي براي توسعه اقتصادي بر مبناي صادرات است، در اين منطقه بيش از ساير مناطق آزاد كشور صادرات توليدات داخلي و توليدات ملي را داريم.
مدير عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در مرز شلمچه سالانه حدود يك ميليارد دلار صادارت داخلي كشور و حدود 220 ميليون دلار نيز توليدات داخلي منطقه آزاد اروند را داريم.
زماني تصريح كرد: اين رقم در حال توسعه است و اميدواريم امسال بتوانيم با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و مسئولان كشوري براي افزايش توليد و حمايت از توليد داخلي را داشته باشيم.
7104/6002

سرخط اخبار استان‌ها