۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۳۷
کد خبر: 83299563
T T
۰ نفر
تلاش خود را برای انتقال كمك های خارجی به سیل زدگان  به كار می‌بندیم

تهران- ایرنا- رئیس كمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ گفت: همه تلاش خود را برای یافتن راهی به منظور انتقال كمك های خارجی به هلال‌احمر ایران برای سیل اخیر، به كار می‌بندیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، این مطلب را «پیتر مائورر» در حاشیه نشست هیات حاكمه فدراسیون بین‌المللی صلیب ‌سرخ و هلال ‌احمر با علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال ‌احمر عنوان كرد.
رئیس كمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ همچنین از افزایش كمك مالی 100 هزار یورویی به هلال‌احمر ایران به 400 هزار یورو خبر داد و اعلام آمادگی كرد: كمك‌های بیشتری برای تامین نیازهای جمعیت برای كمك به سیل زدگان انجام شود.
به گزارش ایرنا با توجه به تحریم های غیرانسانی آمریكا هیچ راه ارتباطی مالی برای دریافت كمك های خارجی به سیل زدگان ایران وجود ندارد. برخی نهادها و كشورها اعلام آمادگی كرده و مبالغی نیز اعلام كرده اند ولی با توجه به مسدود شدن كانال های مالی بین المللی به علت تحریم های ضد انسانی آمریكا راهی برای ارسال این كمك های نقدی به ایران وجود ندارد.
در این دیدار علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تاكید بر روابط نزدیك و اقدامات مشترك، دو طرف خواهان گسترش همكاری‌ها شد.
پیوندی همچنین با ابراز نگرانی از تاثیر تحریم‌ها بر فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یك سازمان بشردوستانه از رئیس كمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست با توجه به جایگاه این نهاد بین‌المللی تلاش كند تا راهی برای دریافت كمك‌های نقدی خارج از كشور باز شود و جمعیت هلال‌احمر بتواند به نحو شایسته فعالیت‌های بشردوستانه خود را برای كمك به مردم آسیب‌دیده در ایران ادامه دهد.
اجتمام*7029*1095*1193
۰ نفر