۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۸
کد خبر: 83298832
T T
۰ نفر
شوراها در انجام وظايف خود با موانعي مواجه هستند

تهران- ايرنا- نماينده استان فارس در شوراي عالي استان ها گفت: بر اساس قانون اساسي وظايف و اهدافي براي شوراهاي اسلامي تعريف شده است، اما شوراها براي انجام وظايف و اهداف خود با موانعي مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا عبدالرزاق موسوي روز چهارشنبه در هفدهمين اجلاس عمومي شوراي عالي استان ها كه در مجلس قديم برگزارشد، افزود: در اصول 100 تا 106 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به موضوع شوراهاي روستا، شهر، بخش، شهرستان، استان و شوراي عالي استان ها پرداخته شده و اصل يكصدم آن، به فلسفه وجودي شوراهاي شهر و روستا و شهرستان كه همان تسريع و تسهيل در پيشبرد برنامه هاي مختلف حوزه مديريت شهري است، اشاره شده است.
وي ادامه داد: در اصل يكصد و يكم نيز به دليل اهميت موضوع به هدف ايجاد شوراي عالي استان ها پرداخته شده است.
موسوي گفت: همه امور شهري به دست شوراي شهر است حتي شهردار را هم تعيين مي كنند، كارهاي ديگر شهردار را انجام مي دهند و ب بازار نظارت دارند. اينها بخشي از اختياراتي است كه برعهده شوراي شهر است.
وي تاكيد كرد: مقام معظم رهبري نيز در اين زمينه مي فرمايند كه شوراها از مظاهر مشاركت مردمي و براي تسهيل امور مردم هستند. شوراها طبق قانون اساسي مديريت شهر و روستا را برعهده دارند و نمادي ديگر از اداره كشور به دست مردم را در برابر چشم همگان مي گذارند.
ادامه دارد..‌.
اجتمام* 2181*1834
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه