۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۶
کد خبر: 83298017
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

زيان تاخير در اجراي طرح گازي با ايران متوجه پاكستان است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۶
کد خبر: 83298017
زيان تاخير در اجراي طرح گازي با ايران متوجه پاكستان است

اسلام آباد - ايرنا - روزنامه اردو زبان «دنيا» در پاكستان نوشت : مردم اين كشور تاوان ضرر عدم اجراي طرح خط لوله انتقال گاز از ايران را موسوم به طرح «آي پي» مي پردازند.

به گزارش ايرنا، اين روزنامه كه در شهر اسلام آباد چاپ مي شود در شماره روز سه شنبه با اشاره به بحران بي پايان انرژي در پاكستان و همچنين احتمال افزايش 157 درصدي كمبود گاز در اين كشور، نوشت: اين وضعيت بسيار نگران كننده است و دولت بايد براي خروج از بحران كمبود گاز دست به كار شود.
اين روزنامه افزود: تاخير غيرضروري از جانب ما در اجراي طرح انتقال گاز از ايران باعث ضرر شده كه مجبوريم تاوان آن را بپردازيم.
اين روزنامه پاكستاني نوشت: طرح انتقال گاز از تركمنستان به هند از مسير افغانستان و پاكستان كه با عنوان طرح تاپي شناخته مي شود ، نيز فعلا روي كاغذ مانده است.
نخست وزير پاكستان يكشنبه هفته گذشته سفر رسمي خود را به ايران از مشهد مقدس آغاز كرد و سپس روز دوشنبه در تهران با مقامت ارشد ايران ديدار كرد.
«عمران خان» در نشست هيات هاي عاليرتبه ايران و پاكستان كه حسن روحاني رئيس جمهوري ايران نيز حضور داشت ، گفت: پاكستان به دنبال يافتن مكانيسمي براي ارتقاء مناسبات اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران در حوزه‌هاي مختلف بويژه نفت و گاز است.
روحاني نيز در اين نشست با تأكيد بر ضرورت ارتقاء و تقويت سطح همكاري‌هاي تجاري و اقتصادي بين تهران و اسلام‌آباد، اظهار كرد: مرزهاي دو كشور بايد مرزهاي تجارت، ثبات و توسعه باشد و تهران آمادگي دارد همكاري‌هاي خود را با پاكستان در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي از جمله نفت و گاز، برق، پتروشيمي، گردشگري، علمي، دانشگاهي و بهداشت و درمان بيش از پيش گسترش دهد.
وي همچنين طي نشست مطبوعاتي مشترك با نخست وزير پاكستان گفت: ايران آماده است نيازهاي نفتي پاكستان را تامين كرده و اقدامات لازم را در مورد تكميل خط لوله گاز- كه البته قبلا از سوي طرف ايراني بخش ايراني آن تا پشت مرزهاي پاكستان انجام شده است را انجام دهد.
آساق*274**1104**

سرخط اخبار جهان