۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷
کد خبر: 83297796
T T
۰ نفر
مبلغان بايد چالشهاي ديني و فرهنگي روز را بشناسند

كرج - ايرنا - امام جمعه شهرستان فرديس گفت: هيات امناي مساجد، خادم مسجد، امام جماعت ، مبلغان و مداحان بايد چالشهاي ديني و فرهنگي روز را بشناسند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي اكبر ايماني روز سه شنبه در همايش طلايه داران تبليغ در سالن ايثار منطقه يك شهرداري فرديس برگزار شد، افزود: امروز دشمنان در جبهه فرهنگي مي خواهند باورها و اعتقادات جوانان را از بين ببرند مسئوليت روحانيون بيش از گذشته است و مي بايست در حوزه فعاليت خود با آگاهي دقيق و مسلط به موضوعات و چالشهاي روز فعاليت كنند.
وي با بيان اينكه در گذشته مهمترين و مطمئن ترين منبع براي مسلمانان و به ويژه جوانان مساجد و روحانيون بوده ، اظهار داشت: مردم نيازهاي اعتقادي، اخلاقي و فقهي خود را با مراجعه به مساجد و بهره‌گيري از روحانيون برآورده مي كردند اما اكنون مساجد ها خالي از جوانان است بايد امور مساجد به جوانان واگذار شود.
وي افزود: نبايد فرهنگ و هويت ديني مورد غفلت قرار گيرد چرا كه اين بي‌توجهي لطمه هاي سخت و حتي در برخي موارد جبران ناپذيري به بدنه جامعه وارد خواهد كرد .
ايماني گفت: به اين دليل روحانيون و مبلغان نقش اساسي در گسترش و تعميق باورهاي ديني و همچنين توسعه فضايل اخلاقي در ميان اقشار مختلف جامعه ايراني اسلامي دارند.
امام جمعه فرديس به بيانيه مقام معظم رهبري براي گام دوم انقلاب به نيروهاي جوان و انقلابي اشاره كرد و افزود: گام دوم را با وضعيتي كه امروز در كشور حاكم است بايد با انگيزه طي كرد.
ايماني افزود: اگر قرار است انقلاب اسلامي رو به جلو برود لازمه آن فداكاري است.

** مقابله با شبهات دشمنان رسالت مبلغان است
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان فرديس نيز گفت: دشمنان شبهات و تهاجم فرهنگي را در بين جوانان راه انداختند و مقالبه با اين موضوع مهم از رسالت هاي مبلغان است.
حجت الاسلام محمدبيگي افزود: مبلغان بايد اجتهاد در كار كنند و بهترين تصميم را انجام دهيم چرا كه نسل جوان با چشم اندازهاي دروغين و فريبنده در تمام شئون مادي زندگي مواجه شده اند.
بيگي گفت: نقش روحانيت و طلايه داران تبليغ در كاهش آسيب هاي اجتماعي و تحقق سبك زندگي ايراني اسلامي تاثيرگذار است.
بيگي افزود: دشمن خيال مي كند دست انقلاب بسته شده، در حالي كه انقلاب نيروهاي خوب و جوانان پاكي تربيت كرده كه دفاع آنان از حرم حضرت زينب(س) نمونه بارز آن است.
رييس تبليغات اسلامي شهرستان فرديس گفت: گام دوم انقلاب نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي است نشان دهنده پيشرفت هاي انقلاب طي 40 سال گذشته براي ايران ، منطقه و جهان بدست آمده و راهبردي براي آينده نظام و حركت انقلاب اسلامي است.
بيگي افزود: بيانيه ضمن اينكه چشم انداز و آرمان هاي انقلاب را نشان مي دهد واقع بينانه نگاشته شده است.
هدف از برگزاري همايش طلايه داران ايجاد هماهنگي، همدلي و تبيين بيشتر مسائل و موضوعات منطبق با شرايط اجتماعي و فرهنگي روز جامعه است.
همايش طلايه داران تبليغ با حضور 200 نفر از روحانيان ،هيات هاي مذهبي ،مبلغين،مبلغات و مداحان در سالن منطقه يك فرديس برگزارشد.
7413/6993

سرخط اخبار استان‌ها