۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶
کد خبر: 83297737
T T
۰ نفر
لايحه انتزاع حوزه جوانان از وزارت ورزش در مجلس منتظر بررسي است

ياسوج- ايرنا- مديركل دفتر هماهنگي و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان كشور گفت: در حال حاضر مهمترين بحث مطرح شده طرح لايحه انتزاع حوزه جوانان از وزارت ورزش است كه در صحن علني مجلس شوراي اسلامي منتظر نوبت بررسي است.

اميد محدث روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: نماينده هاي كهگيلويه و بويراحمد در مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه تلاش كنند كه حوزه جوانان به عنوان يك سازمان مستقل در برنامه ريزي و سياست گذاري براي جوانان كل كشور فعاليت كند.
وي با اشاره به اينكه توسعه فرهنگ زيربناي پيشرفت در ساير حوزه‌ها است، افزود: بر همين اساس به منظور احياي فرهنگ و آئين‌هاي كشور دبيرخانه سمن‌هاي عشاير جوانان ايران تأسيس شده است.
مديركل دفتر هماهنگي و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصريح كرد: بخش زيادي از خرده فرهنگ‌هاي كشور ريشه در زيست و زندگي عشاير دارد كه بايد حفظ، معرفي و تقويت شوند.
محدث با بيان اينكه بايد خرده فرهنگ ها در گستره وسيع تري به نمايش گذاشته شوند، گفت: تاسيس دبيرخانه براي سمن ها و سازمان هاي مردم نهاد به منظور هم افزايي و هماهنگي بيشتر بوده است.
وي عنوان كرد: به دليل اينكه فرهنگ غالب كهگيلويه و بويراحمد از نوع عشايري است دبيرخانه سازمان‌هاي مردم‌نهاد جوانان عشاير كشور در اين استان قرار گرفت.
محدث گفت: پيش از اين نيز شبكه تخصصي كارآفريني كه متشكل از سمن هاي فعال اين حوزه است در كشور تاسيس شده است.
وي افزود: در كشور نزديك به 2 هزار و 300 شغل مستقيم از طريق تسهيلات بانكي پرداخت شده به سمن هاي فعال حوزه كارآفريني ايجاد شده است.
محدث بيان كرد: با استفاده از فعالان گردشگري در كشور شبكه تخصصي اين حوزه براي هم افزايي بيشتر نيز تشكيل شده است.
9928/6110

سرخط اخبار استان‌ها