۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰
کد خبر: 83297189
T T
۰ نفر

درخواست آزادی مشروط سیامك نمازی با تغییر دادستان تهران

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰
کد خبر: 83297189
درخواست آزادی مشروط سیامك نمازی با تغییر دادستان تهران

تهران- ایرنا- وكیل مدافع سیامك و باقر نمازی شهروندان ایرانی - آمریكایی كه به اتهام جاسوسی و همكاری با دولت آمریكا به 10 سال حبس محكوم شدند، از طرح درخواست آزادی مشروط موكلانش به دنبال تغییر دادستان تهران خبر داد.

مهرداد قربانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره آخرین وضعیت پرونده سیامك نمازی اظهار داشت: موكلم در زندان در حال تحمل كیفر است و اخیراً نیز برای اظهار تسلیت به خاطر درگذشت استاد بهمن كشاورز، گفت و گوی تلفنی داشتیم.
این وكیل دادگستری با بیان اینكه موكلش چهار سال از 10 سال حبس خود را گذرانده است، افزود: با توجه به مدت زمان سپری شده از ایام حبس سیامك نمازی، طبق قانون موكل مشمول آزادی مشروط می شود و به دنبال تغییرات ایجاد شده در دستگاه قضایی و از جمله دادستان تهران، درخواست آزادی مشروط خواهیم كرد.
قربانی در پاسخ به این سئوال كه چرا قبلاً درخواست آزادی مشروط را مطرح نكردند؟ اضافه كرد: با توجه به مردود شدن درخواست اعاده دادرسی موكل در دیوان عالی كشور، امیدی به پذیرش درخواست آزادی مشروط نداشتیم اما با توجه به تغییر دادستان تهران، این درخواست را به زودی مطرح می كنیم.
وی در خصوص آخرین وضعیت باقر نمازی نیز گفت: باقر نمازی به واسطه كسالت، بیماری و كهولت سن با نظر كمیسیون پزشكی قانونی در بیرون زندان و تحت درمان به سر می برد.
این وكیل دادگستری با بیان اینكه موكلش طی چهار سال گذشته از مدت ایام حبس اش، یك مرتبه هم به مرخصی نیامده است، افزود: حق هر زندانی است كه طبق آئین نامه سازمان زندان ها بتواند به مرخصی بیاید.
اجتمام*9104*1834
۰ نفر